W dzisiejszych czasach bardzo przystępne cenowo rowery elektryczne są dostępne za znacznie mniej niż 1000 USD, choć modele z wyższej półki raczej nie mieszczą się w tym przedziale cenowym, szczególnie jeśli chodzi o ich systemy zmiany biegów i inne komponenty. Sdkeboost to zestaw modernizacyjny zaprojektowany w celu przekształcenia wielu zwykłych rowerów w rowery elektryczne. Jego technologia nie jest całkowicie nowa i opiera się na stosunkowo prostej zasadzie: silnik napędza tylne koło bezpośrednio, wymagając od niego utrzymania przyczepności na oponie. Takie podejście może również prowadzić do znacznie większego zużycia.
Sdkeboost ma pewne ograniczenia w praktyce. Nie można go zainstalować w rowerach z hamulcami, które sięgają ponad koła. W rezultacie zestaw obsługuje rowery z hamulcami tarczowymi, ale nie te wyposażone w dość powszechne hamulce typu V. Podpórka podsiodłowa - która łączy rurę podsiodłową z hakami - również musi składać się z dwóch oddzielnych rur, zwłaszcza w obszarze nad oponą. Wynika to z faktu, że jednostka jest montowana na mostku podsiodłowym za pomocą płyty tylnej. Do urządzenia dołączony jest zintegrowany błotnik.
Firma oferuje wersję EU z ograniczeniem wspomagania silnika do 25 km/h (około 20 mph). Chociaż dostępny jest tryb tempomatu, funkcja ta może nie być legalna w niektórych regionach. Zgodnie z oficjalnymi specyfikacjami, system waży 3,8 kg (8,4 funta), dostarcza 700 watów mocy i zapewnia zasięg do 80 km (50 mil). Ceny zaczynają się od 339 USD dla pierwszych sponsorów, a wysyłka ma rozpocząć się w kwietniu 2026 roku. Potencjalni nabywcy powinni dokładnie rozważyć nieodłączne ryzyko takiego projektu crowdfundingowego przed dokonaniem zakupu









