Notebookcheck Logo

Samochody elektryczne NIO mogą teraz same podjeżdżać do automatycznych stacji wymiany akumulatorów i ustawiać się w kolejce

Aktualizacja PSP wprowadza autonomiczne napędy wymiany baterii EV (zdjęcie: NIO)
Aktualizacja PSP wprowadza autonomiczne napędy wymiany baterii EV (zdjęcie: NIO)
Wyścig autonomicznego ładowania pojazdów elektrycznych trwa, a NIO jest liderem koncepcji stacji wymiany akumulatorów, których zbudowano już tysiące. Właśnie zademonstrowała, jak jeden z jej samochodów elektrycznych może podjechać do stacji wymiany i samodzielnie wymienić baterię.
E-Mobility

Od 500 kW ładowarki do automatycznego stacje wymiany baterii nIO jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm zajmujących się ładowaniem pojazdów elektrycznych, a jej najnowsza demonstracja tylko to potwierdza.

Po wprowadzeniu stacji zasilania trzeciej generacji, która zajmuje zaledwie 3 minuty, aby wymienić pusty akumulator w jednym z pojazdów elektrycznych, NIO opiera się teraz na autonomicznym aspekcie wymiany baterii.

W nowym filmie https://weibo.com/nextevofficial?tabtype=newVideo&layerid=4968424151450477jeden z samochodów elektrycznych NIO sam podjeżdża do stacji wymiany baterii w nocy, cierpliwie czeka w kolejce na samochód przed nim, a następnie wjeżdża do zatoki po świeżo naładowaną baterię i odjeżdża w noc.

NIO posiada już ponad 2000 stacji wymiany akumulatorów, w tym w ramach programu Shell w ramach partnerstwa z siecią stacji benzynowych Shell. Blisko 900 z nich to nowa generacja 3.0, która umożliwia niezwykle szybkie autonomiczne przełączanie. Wideo opublikowane przez kierownictwo NIO chce jednak zademonstrować nową funkcję Power Swap on Pilot (PSP), wprowadzoną wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania.

Podczas pracy z wersją Tesla Autopilot firmy NIO o nazwie NOP+ (Navigate on Pilot Plus), nowe oprogramowanie pozwala samochodowi z wyczerpującym się akumulatorem zjechać z szybkiej autostrady przed odpowiednią stacją wymiany, a następnie samodzielnie wymienić akumulator. Oprogramowanie do autonomicznej jazdy bierze teraz pod uwagę wprowadzony cel podróży, a także obciążenie stacji wymiany.

Ponieważ obciążenia i dostępności nie można przewidzieć z absolutną pewnością, samochody NIO na platformie NT 2.0, które mogą korzystać z tej funkcji, są w stanie ustawić się w kolejce na stacji i poczekać na swoją kolej przed automatyczną wymianą baterii. Wyścig o oprogramowanie wspomagające kierowcę trwa wśród chińskich producentów pojazdów elektrycznych i wkrótce będą oni mogli włączyć swoje wersje FSD Beta Tesli w miastach po uzyskaniu zielonego światła od lokalnych organów regulacyjnych.

Tesla przygotowuje chińską wersję https://cnevpost.com/2023/11/23/tesla-bringing-fsd-to-china/ oprogramowania Full Self-Driving Beta, jak sugeruje kilka otwartych stanowisk pracy i wskazówek dla członków zespołu. Dopiero okaże się, czy Tesle w Chinach staną się bardziej autonomiczne, gdy tylkoFSD V12tak jak wtedy, gdy Elon Musk niedawno jeździł "od końca do końca AI" V12, wspomniał, że jest on testowany w wielu miejscach na całym świecie, nawet w Nowej Zelandii.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Źródło(a)

NIO (Weibo) przez CNEVPost

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 12 > Samochody elektryczne NIO mogą teraz same podjeżdżać do automatycznych stacji wymiany akumulatorów i ustawiać się w kolejce
Daniel Zlatev, 2023-12- 5 (Update: 2023-12- 5)