SEGA Game Gear został poddany gruntownemu przeglądowi, ponieważ YouTuber Macho Nacho Productions wziął to na siebie aby odświeżyć klasycznego handhelda z lat 90. w zmodernizowany system retro, wyposażony w ładowanie USB-C, ekran HD i niestandardową płytę audio od SYF z konfiguracją głośników stereo do rozruchu.
Tito Perez z Macho Nacho Productions pozyskał płytę główną Game Gear z serwisu eBay i odzyskał ją na części za pomocą pistoletu do lutowania, aby wyodrębnić procesor lub układ ASIC, port łącza i czytnik kartridży.
Przylutował on komponenty do płyty głównej zaprojektowanej przez europejską grupę modderów SYF. Było to spowodowane niską jakością i nieszczelnymi kondensatorami na oryginalnej płycie głównej, co czyniło ją potencjalnie nie do naprawienia. Płyta SYF posiada również przełącznik regionu, umożliwiający przełączanie między ustawieniami północnoamerykańskimi i japońskimi.
Tito zmodernizował go za pomocą zestawu LCD BennVenn GGHD (rev 3) od High Score Tech Supply, który oferuje ekran IPS LCD 640 x 480, skanowanie linii i tryby skalowania oraz obsługę wyjścia HDMI. Kompatybilność jest jednak ograniczona do płyt głównych VA0 i VA1 Game Gear.
Dla porównania, oryginalny Game Gear posiada 8-bitowy, 3,2-calowy podświetlany wyświetlacz LCD o rozdzielczości 160 x 144 pikseli, zdolny do wyświetlania 32 kolorów, ale również cierpi z powodu słabego kontrastu.
Być może najbardziej imponujące ulepszenia pojawiły się na końcu audio i baterii, a oryginalny monofoniczny układ Texas Instruments SN76489 został zastąpiony niestandardową płytą audio SYF i podwójnymi głośnikami z rynku wtórnego.
Oryginalny Game Gear działał na gigantycznych sześciu bateriach AA, które wystarczały na 3-5 godzin ze względu na fluorescencyjne podświetlenie, które wykorzystywał do wyświetlania. Tito zdecydował się na dwie baterie litowo-jonowe o pojemności 2000 mAh, które można ładować przez USB-C, wraz ze wskaźnikami LED do wyświetlania stanu ładowania.
Co więcej, Tito zapakował wszystkie komponenty w obudowę Retro Gear Customs w matowym szarym wykończeniu, uzupełnioną niestandardowym pomarańczowym przyciskiem start i japońskim Kanji na dole.
SEGA Game Gear został wprowadzony na rynek japoński 6 października 1990 roku. Handheld firmy SEGA sprzedał się w liczbie 40 000 sztuk w ciągu pierwszych dwóch dni, a do marca 1996 roku osiągnął sprzedaż na poziomie 10,62 miliona sztuk na całym świecie.
Jednak awarie kondensatorów i problemy z bateriami wpłynęły na udział w rynku w porównaniu z Game Boyem Nintendo, który sprzedał się w Japonii w ciągu pierwszych dwóch tygodni w liczbie 300 000 sztuk.
Do 1997 roku Game Gear sprzedał się na całym świecie w niemal 11 milionach egzemplarzy, pozostając w tyle za dominującym udziałem Nintendo w rynku. SEGA zaprzestała produkcji Game Gear pod koniec 1997 roku.
Kolekcjonerzy tacy jak Tito lubią jednak tchnąć nowe życie w stary sprzęt, ożywiając przestarzałe konsole z krawędzi śmierci, jednocześnie łącząc nostalgię z nowoczesną technologią.
Należy się zastanowić, czy nie jest to w rzeczywistości epizod "co by było, gdyby" potencjalnego odświeżenia Game Gear przez SEGA w tamtych czasach, które mogłoby sprawić, że nadal byłaby siłą w branży nowoczesnych konsol.