Notebookcheck Logo

Rządowe śledztwo wykazało, że układ FSD Tesli był rzeczywiście włączony podczas wypadku na Bay Bridge

Następstwa nagłego wyhamowania Modelu S (zdjęcie: California Highway Patrol)
Następstwa nagłego wyhamowania Modelu S (zdjęcie: California Highway Patrol)
Amerykański Departament Transportu opublikował wyniki specjalnego dochodzenia agencji NHTSA w sprawie wypadku spowodowanego przez Model S w San Francisco w Święto Dziękczynienia. Do wypadku w tunelu Bay Bridge doszło przy rzeczywiście aktywnym trybie Full Self-Driving Beta Tesli, tak jak twierdził kierowca.
E-Mobility

Nagłe hamowanie Tesli Model S na szybkim pasie tunelu Bay Bridge w San Francisco, które spowodowało 8-pojazdowy pileup podczas Święta Dziękczynienia mogło być rzeczywiście spowodowane przez system autonomicznej jazdy Tesli. NHTSA wszczęła specjalne dochodzenie w sprawie wypadku i agencja rządowa opublikowała swoje ustalenia, potwierdzając twierdzenie kierowcy, że system Full Self-Driving Beta (FSD) Tesli był włączony w czasie wypadku i mógł rzeczywiście spowodować wypadek.

Model S postanowił połączyć się z szybkim pasem, włączając lewy migacz, po czym przemieścił się tam i rozpoczął nagłe zwalnianie do prędkości 7 mph, jakby był ściągany, powodując, że pojazdy za nim wpadały na siebie lub zderzały się ze sobą. Sama Tesla wyszła z tego stosunkowo bez szwanku, podobnie jak jej kierowca, ale niektóre z pojazdów jadących za nią nie zdążyły na czas zareagować na szybkim pasie i ze znaczną prędkością wbiły się w ostatnie samochody w kupie. Niektórzy obserwatorzy twierdzili, że niedawno zainstalowane światło ostrzegawcze na początku tunelu mogło zostać pomylone z sygnalizacją świetlną, podczas gdy późniejsze wysiłki mediów mające na celu odtworzenie zamieszania związanego z FSD w dokładnie tym samym miejscu nie przyniosły rezultatu.

"Setki elementów danych dotyczących pojazdu, pasażerów, mechanizmów powstawania obrażeń, drogi i systemów bezpieczeństwa są zbierane dla każdego z ponad 100 wypadków wyznaczonych do badania rocznie" - mówi NHTSA i dopiero okaże się, co wyniknie z ustaleń dotyczących dziękczynnego pileupu Tesli, biorąc pod uwagę, że zaangażowanie systemu FSD zostało teraz oficjalnie potwierdzone. Zarówno NHTSA, jak i rząd federalny rozpoczęły publiczne dochodzenia w sprawie systemów autonomicznej jazdy Tesli z tak różnych powodów, jak bezpieczeństwo ruchu drogowego lub zwodniczy marketing Autopilota.

W tym tygodniu ujawnienie zeznań inżyniera Tesli, że niektóre z pierwszych filmów promocyjnych Autopilota miały zainscenizowane ujęcia możliwości nieobecne w systemie w tym czasie, lub NHTSA patrząc na ostatnim tweecie Elon Musk, że Tesla może ograniczyć ostrzeżenia trzymania kierownicynie pomagają też sprawie producenta samochodów.

Pobierz 24' kabel Tesla Motors Wall Connector na Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 01 > Rządowe śledztwo wykazało, że układ FSD Tesli był rzeczywiście włączony podczas wypadku na Bay Bridge
Daniel Zlatev, 2023-01-18 (Update: 2023-01-18)