Notebookcheck Logo

Rivian zawraca w sprawie Tank Turn, stawiając pytania o wpływ ciężkich terenowych pojazdów elektrycznych na środowisko naturalne

Filmy przedstawiające Rivian R1T wykonującego Tank Turn ujawniają, dlaczego funkcja ta została usunięta. (Źródło obrazu: Rivian na YouTube)
Filmy przedstawiające Rivian R1T wykonującego Tank Turn ujawniają, dlaczego funkcja ta została usunięta. (Źródło obrazu: Rivian na YouTube)
Rivian zrezygnował z funkcji Tank Turn, która miała pojawić się w modelu Rivian R1T. Funkcja ta, która pozwalała kierowcom obracać koła po przeciwnych stronach pojazdu elektrycznego w przeciwnych kierunkach, aby skręcić pojazd na miejscu, została uznana za dobrodziejstwo dla off-roadingu. Przyjazny dla środowiska powód rezygnacji z tej funkcji wywołał krytykę związaną z wagą Riviana.
E-Mobility Launch

Dyrektor generalny Rivian, RJ Scaringe, zorganizował niedawno Q&A na Instagramie (za pośrednictwem YouTube), w którym potwierdził, że długo oczekiwana funkcja Tank Turn nie będzie już dostępna w quadach marki R1T. Powodem rezygnacji z tej funkcji jest to, że może ona spowodować zbyt duże szkody na szlakach i otaczającym środowisku, jeśli będzie nadużywana, czego firma nie może poprzeć.

Znaczna część marketingu stojącego za Rivian R1T obraca się wokół tego, jak sprawny jest ten pojazd elektryczny w terenie dzięki czterosilnikowemu układowi napędowemu. Rivian ze swojej strony włożył również wiele wysiłku w budowanie świadomości na temat szkód, jakie może spowodować jazda w terenie. Rivian posunął się nawet do tego, że współpracuje z Tread Lightly! w celu promowania ochrony środowiska.

Reakcje na uzasadnienie anulowania są mieszane, z niektórymi komentarzami na w wątku Reddit wskazując, że funkcja Tank Turn wydaje się być bardziej sztuczką niż czymkolwiek innym. Inni powtórzyli Scaringe, argumentując, że funkcja ta może nadać Rivian i pojazdom elektrycznym złą sławę, jeśli pojawią się filmy przedstawiające kierowców R1T siejących spustoszenie na szlaku. Komentarze na inne doniesienia o rezygnacji chętnie wskazywały, że byłaby to przydatna funkcja w niektórych sytuacjach terenowych i że rezygnacja nie ma sensu, biorąc pod uwagę, że waga Riviana już i tak musi powodować koleiny i uszkodzenia szlaków.

Krytyka wagi modelu Rivian R1T wydaje się mieć pewne uzasadnienie, biorąc pod uwagę, że pojazd waży aż 7 173 funtów bez ładunku i pasażerów. Dla porównania, Jeep Wrangler Unlimited osiąga masę około 4,300 funtówco oznacza, że Rivian prawdopodobnie spowoduje więcej szkód na szlaku niż Jeep o podobnych możliwościach pod względem kolein. To powiedziawszy, jest mało prawdopodobne, aby Rivian kiedykolwiek wyciekł olej lub łatwopalne płyny do otoczenia - zanieczyszczenie olejem i benzyną jest prawdopodobnie ważniejszym problemem niż nadmierne koleiny.

Kup uniwersalny samochodowy uchwyt na telefon komórkowy FBB 3 w 1 z długim ramieniem na przednią szybę, deskę rozdzielczą i otwór wentylacyjny na Amazon.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 05 > Rivian zawraca w sprawie Tank Turn, stawiając pytania o wpływ ciężkich terenowych pojazdów elektrycznych na środowisko naturalne
Julian van der Merwe, 2023-05-31 (Update: 2023-05-31)