Firma Riot Games ogłosiła, że jej niezwykle popularna gra MOBA, League of Legends, która zadebiutowała 27 października 2009 roku, w końcu wprowadzi system sterowania WASD, prawie 16 lat po debiucie gry.
Wprowadzenie opcjonalnego schematu WASD, zamiast sterowania typu wskaż i kliknij, z którego znana jest gra, ma na celu ułatwienie rozgrywki nowym i powracającym graczom. Gracze wreszcie będą mogli kontrolować swoich bohaterów za pomocą klawiszy W, A, S i D na klawiaturze.
W aktualizacji deweloperskiej z 11 sierpnia 2025 rriot Games oficjalnie ogłosiło: "Wierzymy, że oferowanie sterowania WASD zapewni świeży, ale znajomy sposób gry zarówno nowym graczom, jak i weteranom Summoner's Rift, bez zmiany tego, co czyni League, League"
Riot wprowadza ten opcjonalny schemat ze względu na fakt, że WASD jest "najbardziej znanym obecnie schematem sterowania w grach na PC.
Wielu graczy instynktownie kładzie palce na klawiszach WASD, gdy przechodzą z innych gier z powrotem do League of Legends. Dodając tę opcję, Riot wierzy, że "League będzie bardziej intuicyjna dla niektórych graczy, którzy pochodzą z innych gier"
Zmiana ta może potencjalnie obniżyć poprzeczkę wejścia do złożonej MOBA znanej ze swojej strategicznej głębi, która przytłacza nowicjuszy pomimo szacowanej na aktywnej miesięcznej bazy graczy wynoszącej 13 milionów i ponad 3,2 miliona graczy dziennie.
Riot wprowadza nowy schemat WASD w rozszerzonej publicznej wersji beta w Publicznym Środowisku Beta gry, która ma rozpocząć się pod koniec sierpnia i rozciągnąć się na wiele łatek w celu obszernego testowania gry i zbierania opinii.
Riot przeprowadził już wewnętrzne testy, w tym laboratoria dla graczy i wersje demonstracyjne podczas Mid-Season Invitational 2025, w których gracze wskazali obszary wymagające dopracowania, takie jak kiting, poruszanie się podczas ataku i sprawdzanie nieuczciwej przewagi podczas korzystania ze schematu WASD.
Po publicznej rozszerzonej wersji beta opcjonalny schemat klawiatury będzie dostępny w trybach nierankingowych, takich jak swobodna Summoner's Rift i tryb All Random All Mid 5v5. Później WASD zostanie w końcu wprowadzony do gry rankingowej i profesjonalnej, to znaczy po opiniach społeczności i szeroko zakrojonych pracach nad usuwaniem błędów.
Riot Games zauważyło, że opcja WASD jest jednym z pierwszych z wielu długoterminowych projektów, które mają pomóc w kształtowaniu przyszłości League of Legends.