Notebookcheck Logo

Reżyserzy Ninja Gaiden 4 mówią o równoważeniu wyzwań i satysfakcji graczy: "Sprawiedliwość między graczem a wrogiem jest kluczowa"

Zrzut ekranu z Ninja Gaiden 4 (źródło obrazu: SteamDB)
Zrzut ekranu z Ninja Gaiden 4 (źródło obrazu: SteamDB)
W wywiadzie dla Automaton, reżyserzy Ninja Gaiden 4, Yuji Nakao (PlatinumGames) i Masakazu Hirayama (Team Ninja), stwierdzili, że projektowanie trudności w oparciu o postrzeganą sprawiedliwość jest niezbędne, aby intensywna, szybka walka w serii była satysfakcjonująca, a nie frustrująca.
Game Releases Gaming

W niedawnym wywiadzie dla z Automatonreżyserzy nadchodzącego Ninja Gaiden 4, Yuji Nakao z PlatinumGames i Masakazu Hirayama z Team Ninja, podkreślili znaczenie sprawiedliwości w projektowaniu wymagających gier.

Para argumentowała, że poczucie sprawiedliwości jest niezbędne, aby zapewnić, że trudna rozgrywka pozostanie przyjemna, a nie nużąca, szczególnie w sposobie traktowania śmierci gracza. W wywiadzie Hirayama wyjaśnił, że "sprawiedliwość między graczem a wrogiem ma kluczowe znaczenie. To, czy śmierć jest odczuwana jako wina gracza, czy też nie, jest ogromną częścią utrzymania tego poczucia sprawiedliwości"

Wyjaśnił również, że jeśli gracz zostanie zabity w nieuzasadniony sposób, trudno będzie mu zastanowić się nad tym, co mógł zrobić inaczej. Mimo to, jeśli śmierć w grze wynika z niewłaściwego wyboru spośród kilku opcji, doświadczenie zachęca do prób i błędów, skłaniając graczy do myślenia: "Dobra, spróbujmy zamiast tego"

Nakao wtrącił się i zauważył, że rozwój Ninja Gaiden 4 nie tylko skupiał się na tym, aby rozgrywka była satysfakcjonująca, ale także zapewniała katartyczne uwolnienie w pokonywaniu niekorzystnych przeciwności losu, tworząc pewne sprzęgła indukujące dopaminę.

Wspomniał, że w całej serii Ninja Gaiden wrogowie zawsze byli na równi z graczem, ponieważ mogą się bronić, używać własnych rzutów, a równowaga, którą Ninja Gaiden 4 obiecuje utrzymać.

Reżyserzy przyznali jednak, że trudność jest całkowicie subiektywna, ale podkreślili, że "właściwy" rodzaj trudności obraca się wokół tej sprawiedliwości, pozwalając graczom uczyć się i rozwijać poprzez sprawiedliwą równowagę między atakiem a obroną.

Hirayama dodał, że ten cykl prób i błędów jest czymś, co Team Ninja szeroko omawiał i jest ceniony w całej serii.

Współpraca pomiędzy Team Ninja i PlatinumGames jest krokiem we właściwym kierunku dla serii, a Nakao nazwał ją wspólnym wysiłkiem, a nie jednym studiem przekazującym grę drugiemu. Gra ma przeciwstawić się trendowi, w którym Soulslikes zajęły centralne miejsce, koncentrując się na szybkiej, zorientowanej na akcję rozgrywce z super responsywnym sterowaniem i mechaniką.

Nakao podkreślił, że Ninja Gaiden 4 nie będzie spacerkiem po parku. Zapewniając dostępność dzięki konfigurowalnym opcjom trudności, gra zachowa intensywność, z której znana jest seria. Ninja Gaiden 4 ma zadebiutować 21 października 2025 roku na PlayStation 5, Xbox Series S|X i PC za pośrednictwem Steam, z jednodniową dostępnością w Xbox Game Pass.

Zamów Ninja Gaiden 4 w przedsprzedaży na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Reżyserzy Ninja Gaiden 4 mówią o równoważeniu wyzwań i satysfakcji graczy: "Sprawiedliwość między graczem a wrogiem jest kluczowa"
Rahim Amir Noorali, 2025-10-19 (Update: 2025-10-19)