Vinit Agarwal, który pracował jako reżyser gry The Last of Us Online podczas swojej dziesięcioletniej kadencji w studiu, opuścił Naughty Dog, aby realizować swoją wizję połączenia kinowej opowieści z grą wieloosobową.
Koncepcja ta została udoskonalona w grach takich jak Uncharted 4: A Thief's End, Uncharted: The Lost Legacy i The Last of Us Part II, gdzie pracował nad walkami z bossami. Vinit wypowiedział się w wywiadzie dla GameSpark 13 sierpnia i wyjaśnił swoje role w studiu:
"Moimi głównymi tytułami były Uncharted 4: Kres Złodzieja, Uncharted: The Lost Legacy i The Last of Us Part 2. Pracowałem zarówno nad trybem multiplayer, jak i single-player. Odpowiadałem głównie za walki z bossami, a starcia z bossami w Naughty Dog to zazwyczaj sytuacje jeden na jednego.
Chciałem więc, by gracze mieli wrażenie, że walczą z człowiekiem, a nie ze sztuczną inteligencją, nawet w trybie dla jednego gracza. Mówiąc dokładniej, pracowałem nad finałowym bossem w A Thief's End oraz walką pomiędzy Ellie i Abby w The Last of Us Part II.
Wykorzystałem całą swoją wiedzę na temat rozgrywki wieloosobowej, aby stworzyć wrażenie, że walczy się z człowiekiem. Dużą częścią tego, co zainspirowało mnie do przejścia na niezależność, było dostrzeżenie potencjału w połączeniu specjalności Naughty Dog, filmowej akcji, z trybem wieloosobowym"
Agarwal ogłosił, że w lipcu przenosi się do Japonii, by założyć nowe studio. Nienazwane międzynarodowe studio działa pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Japonią, a jego współzałożycielem jest absolwent Naughty Dog, Joe Pettinati.
Czerpiąc inspirację od Hidetaki Miyazakiego z From Software, zespół stawia na podejście "AAA indie", koncentrując się na kinowym, pełnym akcji trybie wieloosobowym, wykorzystując Unreal Engine 5.
Projekt jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju, a Agarwal stwierdził, że jest on grywalny w formie prototypu. Dodał również: "Nie możemy jeszcze powiedzieć zbyt wiele, ale nowa gra jest grą wieloosobową i naszym celem jest przeniesienie kinowej akcji, którą znamy z naszych poprzednich tytułów, do trybu wieloosobowego"
Naughty Dog ogłosiło wcześniej, że studio anulowało The Last of Us Online w grudniu 2023 roku po czterech latach prac rozwojowych z setkami członków zespołu na pokładzie.
Decyzja ta została podjęta w związku z chęcią uniknięcia przeniesienia uwagi studia na gry z obsługą na żywo. Naughty Dog doszło do tego wniosku po licznych konsultacjach z Bungie.
Były dyrektor wykonawczy PlayStation, Shuhei Yoshida, opisał projekt jako "świetny", zanim został anulowany, zauważając, że The Last of Us Online zostało odłożone na półkę, aby Naughty Dog mogło skupić się na doświadczeniach dla jednego gracza.