Notebookcheck Logo

Reżyser Fallout: New Vegas i Pillars of Eternity przyznaje się do braku bezpieczeństwa zatrudnienia pomimo 26 lat w branży gier

Zrzut ekranu z parku Zion w Fallout: New Vegas (źródło obrazu: Społeczność Steam)
Zrzut ekranu z parku Zion w Fallout: New Vegas (źródło obrazu: Społeczność Steam)
Weteran reżyserii gier, Josh Sawyer, znany z Fallout: New Vegas i serii Pillars of Eternity, powiedział podczas konferencji GCAP w Melbourne, że po 26 latach tworzenia gier wciąż nigdy nie czuł się bezpiecznie w swojej pracy, podkreślając nieco skandaliczną sytuację w tym, co jest często uważane za jedną z najtrudniejszych branż do pracy.
Gaming Business Microsoft

Josh Sawyer, dyrektor projektowy i dyrektor gry Fallout: New Vegas oraz seriiPillars of Eternity który spędził 26 lat w branży gier wideo, otworzył się na temat utrzymującego się braku bezpieczeństwa zatrudnienia dotykającego deweloperów podczas przemówienia na konferencji Games Connect Asia Pacific w Melbourne w Melbourne.

Sawyer rozpoczął swoją karierę zawodową w 1999 roku w Black Isle Studios, pracując nad grami RPG zakorzenionymi w jego hobby związanym z grami stołowymi. Od tego czasu stał na czele takich tytułów jak chwalony przez krytyków Fallout: New Vegas w 2010 roku oraz seria Pillars of Eternity w 2015 i 2018 roku.

Pomimo tych udanych tytułów na swoim koncie i roli dyrektora w Obsidian należącym do Microsoftu, wyznał publiczności, że bezpieczeństwo pracy wymykało mu się przez całą karierę. Stwierdził:

"Przez 26 lat nigdy tak naprawdę nie czułem się bezpiecznie w pracy. Nawet teraz. Teraz już mniej. To dość popieprzone"

Komentarze Sawyera pojawiają się w czasie, gdy branża gier zmaga się z bezprecedensowymi turbulencjami i niezliczoną liczbą zwolnień, w studiach takich jak Cloud Chamber, ZeniMax Media, wraz z anulowaniem długotrwałych projektów, zredukowano znaczną część miejsc pracy.

Pomimo tych wyzwań, Sawyer podkreślił pewne pozytywne aspekty postępu, szczególnie w dziedzinie różnorodności, ponieważ pule talentów zostały poszerzone poza tradycyjne centra dzięki zdalnym stanowiskom.

Przypomniał, że w ciągu pierwszych pięciu lat jego pracy w branży, w jego zespołach nie było kobiet deweloperów, a reprezentacja międzynarodowa była znikoma. Dodał również:

"Przez pierwsze pięć lat nie pracowałem z żadną kobietą programistką", porównując to z dzisiejszym krajobrazem, w którym 75% programistów zgłasza wyższą produktywność w elastycznych konfiguracjach, które przyciągają niedostatecznie reprezentowane głosy.

Przemówienie Sawyera pokazuje tylko, że nawet legendy branży kwestionują swoją pozycję w branży gier wideo. Gry wciąż się rozwijają, z coraz większymi zakresami, rosnącymi budżetami, starając się zaspokoić potrzeby odbiorców, którzy mogą pochwalić się milionami graczy na całym świecie.

Wydaje się jednak, że istnieje wyraźny rozdźwięk między przychodami z hitów a niepewnością deweloperów, co rodzi pytania o zrównoważone praktyki w branży. Branża gier wideo stała się dominującą siłą, ale praktyki biznesowe branży nie nadążają za tym.

Kup Fallout: New Vegas na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Reżyser Fallout: New Vegas i Pillars of Eternity przyznaje się do braku bezpieczeństwa zatrudnienia pomimo 26 lat w branży gier
Rahim Amir Noorali, 2025-10-13 (Update: 2025-10-13)