Josh Sawyer, dyrektor projektowy i dyrektor gry Fallout: New Vegas oraz seriiPillars of Eternity który spędził 26 lat w branży gier wideo, otworzył się na temat utrzymującego się braku bezpieczeństwa zatrudnienia dotykającego deweloperów podczas przemówienia na konferencji Games Connect Asia Pacific w Melbourne w Melbourne.
Sawyer rozpoczął swoją karierę zawodową w 1999 roku w Black Isle Studios, pracując nad grami RPG zakorzenionymi w jego hobby związanym z grami stołowymi. Od tego czasu stał na czele takich tytułów jak chwalony przez krytyków Fallout: New Vegas w 2010 roku oraz seria Pillars of Eternity w 2015 i 2018 roku.
Pomimo tych udanych tytułów na swoim koncie i roli dyrektora w Obsidian należącym do Microsoftu, wyznał publiczności, że bezpieczeństwo pracy wymykało mu się przez całą karierę. Stwierdził:
"Przez 26 lat nigdy tak naprawdę nie czułem się bezpiecznie w pracy. Nawet teraz. Teraz już mniej. To dość popieprzone"
Komentarze Sawyera pojawiają się w czasie, gdy branża gier zmaga się z bezprecedensowymi turbulencjami i niezliczoną liczbą zwolnień, w studiach takich jak Cloud Chamber, ZeniMax Media, wraz z anulowaniem długotrwałych projektów, zredukowano znaczną część miejsc pracy.
Pomimo tych wyzwań, Sawyer podkreślił pewne pozytywne aspekty postępu, szczególnie w dziedzinie różnorodności, ponieważ pule talentów zostały poszerzone poza tradycyjne centra dzięki zdalnym stanowiskom.
Przypomniał, że w ciągu pierwszych pięciu lat jego pracy w branży, w jego zespołach nie było kobiet deweloperów, a reprezentacja międzynarodowa była znikoma. Dodał również:
"Przez pierwsze pięć lat nie pracowałem z żadną kobietą programistką", porównując to z dzisiejszym krajobrazem, w którym 75% programistów zgłasza wyższą produktywność w elastycznych konfiguracjach, które przyciągają niedostatecznie reprezentowane głosy.
Przemówienie Sawyera pokazuje tylko, że nawet legendy branży kwestionują swoją pozycję w branży gier wideo. Gry wciąż się rozwijają, z coraz większymi zakresami, rosnącymi budżetami, starając się zaspokoić potrzeby odbiorców, którzy mogą pochwalić się milionami graczy na całym świecie.
Wydaje się jednak, że istnieje wyraźny rozdźwięk między przychodami z hitów a niepewnością deweloperów, co rodzi pytania o zrównoważone praktyki w branży. Branża gier wideo stała się dominującą siłą, ale praktyki biznesowe branży nie nadążają za tym.
Kup Fallout: New Vegas na Amazon