Notebookcheck Logo

Reżyser Banjo-Kazooie, Gregg Mayles, opuszcza Rare po 36 latach i ogłasza odejście na X

Zrzut ekranu z Banjo Kazooie (źródło obrazu: Banjo Kazooie's Fandom wiki)
Zrzut ekranu z Banjo Kazooie (źródło obrazu: Banjo Kazooie's Fandom wiki)
Gregg Mayles, reżyser najbardziej znany z Banjo-Kazooie, ogłosił swoje odejście z Rare po 36 latach w poście na X, w którym przypomniał swój wkład w tytuły od Donkey Kong Country i Battletoads po Viva Piñata i Sea of Thieves.
Gaming

Gregg Mayles, reżyser stojący za Banjo-Kazooie, ostatecznie pożegnał się z Rare po imponujących 36 latach pracy w brytyjskim studiu.

Mayles, który dołączył do Rare w 1989 roku zaraz po ukończeniu szkoły średniej, ogłosił swoje odejście na X w poetyckiej aliteracji, zatytułowanej "A Rather Resplendent Rewarding Rare Ramble", odpowiednio nawiązując do rymowanego dialogu, który zdefiniował Banjo-Kazooie.

Wiersz w zasadzie opowiada o jego podróży, od wczesnych dni ignorowania bankowości na rzecz projektowania gier, po wkład w takie hity jak Battletoads, Donkey Kong Country, Diddy Kong Racing, Grabbed by the Ghoulies, Viva Piñata i Sea of Thieves, jednocześnie wyrażając wdzięczność fanom i współpracownikom.

Swój wpis zakończył słowami "Teraz czas na nowe opowieści, Żegnaj Rare, on macha, żegnaj!"

W trakcie swojej kadencji Mayles pracował nad 30 grami, pomagając kształtować złotą erę Rare w czasach świetności Nintendo 64. Przyczynił się do powstania takich klasyków jak platformówka Banjo-Kazooie z 1998 roku, która sprzedała się w ponad 3,6 milionach egzemplarzy na całym świecie i zapoczątkowała sequele, takie jak Banjo-Tooie z 2000 roku.

Przyczynił się również do powstania wielu innych ukochanych tytułów, w tym beat 'em up Battletoads z 1994 roku, serii Seria Donkey Kong począwszy od Donkey Kong Country z 1994 roku, horror-komedii Grabbed by the Ghoulies z 2003 roku, symulatora życia Viva Pinata z 2006 roku, a ostatnio wyreżyserował piracką przygodową grę wieloosobową Sea of Thieves, która pojawiła się w 2018 roku i od tego czasu zgromadziła ponad 40 milionów graczy na wszystkich platformach.

Ogłoszenie to pojawia się w burzliwym i mrocznym okresie dla Rare, po przejęciu studia przez Microsoft w 2002 roku za 375 milionów dolarów, po czym przeniosło ono swoją uwagę z Nintendo na Xbox. Podczas gdy Sea of Thieves jest najbardziej udaną grą Rare najbardziej udaną produkcją Rareniemniej jednak studio przez lata borykało się z wieloma czkawkami, takimi jak Kinect Sports z 2013 roku.

Na uwagę zasługuje tutaj ambitna przygodówka Everwild z otwartym światem, nad której rozwojem czuwał sam Gregg Mayles. Gra została zapowiedziana w 2019 roku i była tworzona przez ponad pięć lat.

Microsoft anulował jednak Everwild w lipcu 2025 roku w ramach szerszych zwolnień, które dotknęły nawet 9000 pracowników w całej firmie. Obejmowało to również cięcia w Rare i rezygnację z The Initiative's Perfect Dark Reboot, kolejnego projektu związanego z dziedzictwem Rare.

Źródła donoszą, że anulowanie Everwild, po prawie dekadzie niespokojnego rozwoju i wielokrotnych restartach, prawdopodobnie wpłynęło na decyzję Maylesa o odejściu z Rare. Nie sprecyzował on jednak powodu w swoim poście na X.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Reżyser Banjo-Kazooie, Gregg Mayles, opuszcza Rare po 36 latach i ogłasza odejście na X
Rahim Amir Noorali, 2025-10-19 (Update: 2025-10-19)