Notebookcheck Logo

Reżyser Astro Bot chwali PS5: "Wniósł do gier coś naprawdę wyjątkowego"

Zrzut ekranu z Astro Bota działającego na PS5 (źródło obrazu: r/Astrobot)
Zrzut ekranu z Astro Bota działającego na PS5 (źródło obrazu: r/Astrobot)
Dyrektor kreatywny Team Asobi, Nicholas Doucet, przekonywał w wywiadzie, że PlayStation 5 jest znaczącym ulepszeniem, podkreślając, że innowacje takie jak haptyka DualSense i ultraszybki dysk SSD zapewniają praktyczne korzyści z rozgrywki, które nie zawsze są widoczne w porównaniach graficznych obok siebie z tytułami z późnego cyklu PS4.
Gaming Console Retro

Dyrektor kreatywny i szef studia Team Asobi, Nicholas Doucet, zdecydowanie broni wkładu PlayStation 5 w gry, stwierdzając, że konsola "naprawdę wniosła coś wyjątkowego", pomimo powszechnej krytyki, że stanowi jedynie stopniowe ulepszenia w stosunku do generacji PS4.

Teraz, prawie pięć lat od premiery w listopadzie 2020 roku, PS5 spotkało się z krytyką za ulepszenia graficzne, które wydają się subtelne dla wielu graczy, zwłaszcza w porównaniu z późnymi tytułami PS4, takimi jak The Last of Us Part II i wczesnymi grami PS5, w których różnice mogą umknąć niewprawnym oczom dzięki bardziej subtelnym ulepszeniom wierności w porównaniu z poprzednikiem.

Doucet przyznał to niedawno w wywiadzie dla The Game Businessstwierdzając: "Kiedy zestawi się obok siebie grafikę z gry PS4 z końca cyklu życia i gry PS5 z wczesnego cyklu, można argumentować, że dla niewprawnego oka trudno jest dostrzec różnicę"

Wyjaśnił, że prawdziwe skoki są "być może mniej oczywiste" niż poprzednie zmiany pokoleniowe, takie jak przejście na grafikę HD, które były natychmiast widoczne wizualnie. Krytycy zwrócili uwagę, że wiele tytułów na PS5 to gry cross-genowe lub kontynuacje gier na PS4, a tytuły takie jak Fortnite i Call of Duty dobrze radzą sobie na starszym sprzęcie, zmniejszając tym samym postrzeganą potrzebę aktualizacji.

Doucet wspomniał jednak, że innowacje PS5 wykraczają poza oprawę wizualną, w szczególności dzięki kontrolerowi DualSense i ultraszybkiemu dyskowi SSD, które poprawiają rozgrywkę w sposób, który wymaga praktycznego doświadczenia, aby naprawdę to docenić.

Doucet stwierdził

Ale na początku prac nad PS5 otrzymaliśmy prototypy DualSense, z haptycznym sprzężeniem zwrotnym i adaptacyjnymi spustami. Próbowaliśmy zrozumieć, co może być innego w tego rodzaju spuście... Przetestowaliśmy to wszystko.

W przypadku kontrolera trzeba go trzymać w dłoniach i wyczuć. Z dyskiem SSD... Myślę o takich rzeczach jak gry z serii Souls, w których często się ginie. Po śmierci trzeba było długo czekać na drugą próbę. Z dyskiem SSD staje się to naprawdę, naprawdę szybkie. Tak więc, jeśli chodzi o samą przyjemność z gry, to naprawdę wzrosła.

Astro Bot, opracowany przez Team Asobi wyłącznie na PS5, zdobył uznanie krytyków za innowacyjne wykorzystanie możliwości technicznych PS5. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Astro's Playroom, który był darmowym demo technicznym PS5 dołączonym do konsoli, aby zaprezentować wszystkie funkcje DualSense, Astro Bot zintegrował funkcje kontrolera bardziej selektywnie, bez poczucia sztuczności.

Doucet potwierdził również zaangażowanie studia w sprzęt PlayStation, stwierdzając: "Naprawdę skupiamy się na PS5. Chcemy w pełni wykorzystać DualSense i SSD. Zawsze jest sposób na przejście przez mosty, jeśli kiedykolwiek będziemy tego potrzebować. Ale tak naprawdę skupiamy się głównie na konsoli PlayStation."

Chociaż Astro Bot pozostaje ekskluzywny dla serii PlayStation przynajmniej w najbliższej przyszłości, z czasem otrzymał wiele wyróżnień, z których najważniejszym jest wygrana GOTY na The Game Awards 2024, gdzie był chwalony za wykorzystanie czynnika nostalgii za poprzednimi tytułami konsolowymi, co czyni go ważnym kontrapunktem dla krytyków oferty PS5 w 2025 roku.

Kup zestaw PlayStation 5 Astro Bot Bundle na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Reżyser Astro Bot chwali PS5: "Wniósł do gier coś naprawdę wyjątkowego"
Rahim Amir Noorali, 2025-10-24 (Update: 2025-10-24)