Reklamacje dotyczące pęcznienia baterii serii Google Pixel 7 rosną, ponieważ użytkownicy zgłaszają zagrożenia bezpieczeństwa

Google otrzymało sporą część reakcji po wymuszonej aktualizacji Pixela 6a, która zmniejsza o połowę pojemność ładowania telefonu. Według firmy, decyzja ta została podjęta w celu złagodzenia potencjalnego ryzyka związanego z baterią urządzenia. Google wykonało podobny ruch w przypadku Pixela 4a i wydaje się, że powszechne problemy z baterią rozszerzyły się poza serię A.
Nowa runda raportów https://support.google.com/pixelphone/thread/342237331?hl=en sugeruje, że użytkownicy Pixel 7 i Pixel 7 Pro borykają się z problemem puchnięcia baterii. Użytkownicy ci donoszą, że problem ten powoduje odłączanie się ekranu od obudowy, co może ostatecznie doprowadzić do eksplozji lub pożaru.
Niektórzy donoszą nawet, że ich telefony Pixel 7 stały się bezużyteczne po spuchnięciu baterii, a jeden z nich zauważył, że ich telefon "wyłącza się nawet przy pełnym naładowaniu" Komentarze na forum na ten temat sugerują, że użytkownicy skontaktowali się z firmą, ale wygląda na to, że zespoły wsparcia Google nie radzą sobie z tym płynnie.
Jak donosi jeden z użytkowników, obrzęk stał się tak poważny, że warsztat naprawczy wycenił wymianę ekranu wraz z wymianą baterii. Google najwyraźniej oferuje zwrot kosztów za wymianę baterii przez firmę zewnętrzną, ale nie za żadną dodatkową naprawę wymaganą w związku z obrzękiem.
Warto również zauważyć, że Google wyjaśniło, że zaoferuje zwrot pieniędzy za wymianę baterii tylko wtedy, gdy zostanie to wykonane za pośrednictwem autoryzowanego centrum napraw, a użytkownik będzie miał ważny paragon. Na chwilę obecną wydaje się, że firma nie zapewniła żadnych "opcji uspokojenia" dla tych, którzy nie mają dostępu do autoryzowanego warsztatu naprawczego.
Choć problem puchnięcia baterii w serii Pixel 7 wydaje się być powszechny, Google nie wydało jeszcze oficjalnego oświadczenia w tej sprawie. Dotkniętym użytkownikom zaleca się postępowanie zgodnie z oficjalnymi wytycznymi firmy https://support.google.com/pixelphone/answer/15738128?hl=en#:~:text=Manage%20devices%20with%20a%20swollen%20battery i skontaktować się z Google w celu uzyskania pomocy.