Notebookcheck Logo

Regulatory Warfare: Microsoft przyznaje się do dominacji PlayStation na rynku, obwinia Sony o szerzenie FUD na temat wartej 69 mld USD transakcji Activision Blizzard w UE

Sony i Microsoft nadal pozostają w rozterkach w związku z trwającą transakcją Microsoft-Activision Blizzard. (Źródło obrazu: Call of Duty)
Sony i Microsoft nadal pozostają w rozterkach w związku z trwającą transakcją Microsoft-Activision Blizzard. (Źródło obrazu: Call of Duty)
Microsoft nie jest zadowolony z doniesień o spotkaniu szefa PlayStation Jima Ryana z unijnymi urzędnikami w celu omówienia wartej 69 miliardów dolarów transakcji Microsoft-Activision Blizzard. Microsoft oskarża Sony o okłamywanie unijnych regulatorów, że popularna franczyza Call of Duty przestanie być dostępna na PlayStation. Microsoft upiera się, że PlayStation jest obecnym liderem rynku konsol i zrażanie do siebie graczy na tej platformie nie miałoby sensu ekonomicznego.
Console Gaming Software

CEO Sony Interactive Entertainment Jim Ryan spotkał się w zeszłym tygodniu z szefową Unii Europejskiej ds. antymonopolowych Margrethe Vestager. Choć spotkanie odbyło się za zamkniętymi drzwiami, źródła znające sprawę twierdzą, że Ryan dyskutował o ofercie Microsoftu na zakup Activision Blizzard o wartości 69 miliardów dolarów.

Microsoft nie czuje się zbyt komfortowo z tym spotkaniem, szczególnie w obliczu doniesień medialnych twierdzących, że Sony próbuje wywrzeć wrażenie na regulatorach w Brukseli, aby ci orzekli przeciwko transakcji. Sony najwyraźniej obawia się, że Microsoft może nie zaoferować PlayStation parytetu w odniesieniu do popularnej franczyzy Call of Duty firmy Activision.

Na Twitterze, Frank X. Shaw z Microsoftu powiedział w serii tweetów, że "nic nie może być dalsze od prawdy".

Shaw potwierdził, że Microsoft zaoferował Sony 10-letnią umowę, aby zapewnić im parytet. Odpowiedź Sony nie jest jasna, ale wygląda na to, że obie firmy nie doszły do porozumienia.

Wyraziliśmy się jasno, że zaoferowaliśmy Sony 10-letnią umowę, aby dać im parytet w kwestii czasu, zawartości, funkcji, jakości, grywalności i każdego innego aspektu gry.

Powiedzieliśmy również, że jesteśmy szczęśliwi, że możemy to wyegzekwować poprzez umowę, porozumienia regulacyjne lub inne środki."

Shaw przyznał również, że Sony jest liderem rynku konsol i uniemożliwienie dostępu do Call of Duty na PlayStation nie miałoby sensu biznesowego.

Sony jest liderem rynku konsolowego i byłoby to sprzeczne z logiką biznesową, abyśmy wykluczyli graczy PlayStation z ekosystemu Call of Duty.

Naszym celem jest dostarczenie Call of Duty i innych gier - tak jak zrobiliśmy to z Minecraftem - do większej liczby ludzi na całym świecie, aby mogli w nie grać gdzie i jak chcą."

Microsoft i Sony nie były dokładnie na rozmowach od czasu, gdy gigant z Redmond ogłosił swoje plany przejęcia Activision Blizzard. W ostatnim czasie obie firmy z własnych powodów walczą o jedność z regulatorami.

Zarówno amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC), jak i brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA)podniosły brwi na możliwe problemy antymonopolowe związane z fuzją Microsoft-Activision. Microsoft powiedział brytyjskiemu CMA, że Sony również trwale zablokowało popularne tytuły, takie jak Final Fantasy VII Remake (FF7R), Final Fantasy XVI (FFXVI), Bloodborne i Silent Hill 2 Remaster, przed pojawieniem się na Xboxie.

FTC obawia się, że Microsoft może po raz kolejny wymusić wyłączność na Xbox i Windows PC z tytułami Activision Blizzard, tak jak zrobił to z grami Bethesda Softworks, takimi jak Starfield i Redfall.

Microsoft wielokrotnie powtarzał, że głównym motywem zakupu Activision było zdobycie przyczółka na rynku gier mobilnych ze względu na ogromną popularność takich gier jak Candy Crush i MMORPG jak World of Warcraft, ale nie dla tytułów AAA jak Call of Duty per se.

Tweety Shaw'a są echem tego, co wiceprezes Microsoftu Brad Smith opiniował wcześniej w Wall Street Journalw Wall Street Journal. W WSJ op-ed, Brad Smith twierdził, że plany FTC, aby zatrzymać Activision Blizzard umowy będzie "ogromny błąd, który będzie "szkodliwe dla konkurencji, konsumentów i tysiące twórców gier".

Smith czuł, że ta umowa jest ważna dla Microsoftu, aby skutecznie konkurować z takimi jak Sony i Nintendo. Gry mobilne pochodzą z kilku in-app purchases i Google i Apple partake znaczną część tego przychodu poprzez ich odpowiednich sklepów z aplikacjami. Microsoft nie ma jeszcze udziału w tej grze.

Powtórzył również, że nie udostępnienie Call of Duty na PlayStation byłoby "ekonomicznie nieracjonalne", i to jest powód, dla którego Microsoft zaoferował Sony 10-letnią umowę, dzięki której każde wydanie Call of Duty będzie dostępne na PlayStation w tym samym dniu, w którym pojawi się na Xboxie.

W tej chwili nie jest do końca jasne, jak Sony chce podejść do tej kwestii z UE. Microsoft wielokrotnie twierdził, że Call of D uty pójdzie w ślady Minecrafta i będzie dostępne na wszystkich platformach.

Microsoft ostatnio powtórzył swoje zobowiązanie do wprowadzenia Call of Duty na obecne i przyszłe konsole Nintendo, jednocześnie nadal oferując wsparcie multiplatformowe dla gier takich jak Fallout 76, The Elder Scrolls Online, i Minecraft.

Kup Xbox Series X na Amazon

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 02 > Regulatory Warfare: Microsoft przyznaje się do dominacji PlayStation na rynku, obwinia Sony o szerzenie FUD na temat wartej 69 mld USD transakcji Activision Blizzard w UE
Vaidyanathan Subramaniam, 2023-02- 3 (Update: 2023-02- 3)