Zaskakujące dla niektórych fanów, Metroid Prime 4: Beyond uzyskała jedną z najniższych ocen w serwisie Metacritic w całej serii. Jednak według analizy technicznej Digital Foundry https://www.youtube.com/watch?v=uhVJ_P6dzFgmożna znaleźć kilka wad tego tytułu. John Linneman stwierdza, że tytuł ten podnosi oczekiwania co do wierności wizualnej w przyszłych grach na Switch 2.
Wydajność zgodna z reklamą
Linneman ujawnia, że w przeciwieństwie do innych tytułów na handhelda Nintendo, Metroid Prime 4 spełnia swoje cele. Po zadokowaniu, gracze mogą wybrać pomiędzy trybem jakości 4K/60 fps, a opcją wydajności 1080p/120 fps. W obu przypadkach, odchylenia liczby klatek na sekundę są minimalne, z niewielką czkawką podczas jazdy na Vi-O-La w otwartym świecie.
W rzeczywistości tylko niektóre elementy graficzne renderują się w 4K na bardziej wymagających ustawieniach. Digital Foundry ustaliło, że sam wizjer Samus ma większą liczbę pikseli niż to, co gracze widzą przez urządzenie. Niemniej jednak, nawet gdy rozdzielczość spada do 1440p, antyaliasing zapewnia, że tekstury pozostają dobrze zdefiniowane.
Jeśli gracze zdecydują się na 1080p, zalety wyższej częstotliwości odświeżania są oczywiste. Przy 120 Hz akcja jest płynna, czego wymagają gracze rywalizujący. Jako że gra na Switch 2 opiera się na mechanice strzelanki, najmniejsze ruchy kontrolera natychmiast odbijają się na ekranach. Ponadto większość graczy może uznać, że tryb wydajności wymusza jedynie niewielki kompromis w zakresie poziomów szczegółowości.
HDR na Switch 2 w końcu błyszczy
Niektórzy gracze byli rozczarowani implementacją Implementacją HDR w najnowszej konsoli Nintendo. Na szczęście recenzja Metroid Prime 4 stwierdza, że jest to jedna z najlepszych gier na Switch 2, która prezentuje szerszą paletę kolorów. Każdy biom ma odrębny wygląd, a HDR podkreśla kontrasty między ciemniejszymi i jaśniejszymi obrazami. Niestety, ze względu na ograniczenia jasności, technologia ta nie jest tak imponująca w trybie przenośnym.
Digital Foundry widziało pewne dowody na to, że Retro Studios rozpoczął się na pierwszej konsoli Switch. Wstępnie obliczone oświetlenie nie pasuje do efektów w czasie rzeczywistym widocznych w innych nowoczesnych wydaniach. Mimo to deweloperzy wykazują się głębokim zrozumieniem specyfikacji Specyfikacji Switch 2 i jak zmaksymalizować jego potencjał.
To, czy techniczna sprawność Metroid Prime 4 przyćmi inne obawy, jest dyskusyjne. Długi cykl deweloperski mógł korzystnie wpłynąć na projekt map i płynną oprawę wizualną. Niektórzy fani obawiają się jednak, że gadatliwi NPC podważają charakterystyczne dla serii poczucie izolacji.








