
Recenzja Engwe L20 3.0 Boost: Step-through e-biking, z doładowaniem
Deirdre O'Donnell (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Opublikowany 🇺🇸 🇫🇷 ...
Werdykt - Rozwiązanie niektórych problemów przeciętnego roweru elektrycznego za naciśnięciem przycisku
Engwe L20 3.0 Boost zapewnia w dużej mierze takie same wrażenia, jak inne rowery elektryczne typu step-through w swoim przedziale cenowym - z wyjątkiem oczywiście pełnego zawieszenia i funkcji Boost. Na tym polegają jego główne zalety, nawet jeśli przypadki użycia tej ostatniej są dość niszowe w prawdziwym życiu. Jego pozorna zdolność do określenia, czy znajduje się na pochyłości, czy nie, sugeruje, że jego połączenie z czujnikiem momentu obrotowego rzeczywiście działa. Nie zastępuje przepustnicy - ale to równie dobrze, biorąc pod uwagę obecną sytuację prawną dotyczącą rowerów elektrycznych w UE.
Jego wady są również takie, jak u przeciętnego konkurenta, od ilości samodzielnego montażu po interfejs użytkownika i UX - w szczególności odczyt stanu baterii, który uważam za frustrujący ze względu na brak przejrzystości. Ekran obsługuje również licznik kilometrów i prędkościomierz - które są również konsekwentnie niedokładne o około 9% (tj. uważa, że każde 9,1 km to w rzeczywistości 10).
Jego solidna, nowoczesna konstrukcja nadaje mu pewien urok - w rzeczywistości szkoda, że nie ma rzekomo zaawansowanego systemu"IoT Smart Anti-Theft" swojego rodzeństwa Propowrót do blokady łańcucha i nadzieja na najlepsze, jak sądzę.
Jest to również mój pierwszy model z grubymi oponami i jestem teraz w pełni przekonany do tej opcji: naprawdę jest bardziej odpowiedni do nagłych zmian jakości drogi, co w tym obszarze jest nieuniknione.
Doceniam również duży i kolorowy wyświetlacz, chociaż chciałbym, aby był nieco jaśniejszy i bardziej widoczny w bezpośrednim świetle słonecznym. Ponadto - i ponownie, jak w przypadku większości rowerów elektrycznych - przyciemnia się, gdy włączone jest światło przednie (które jest wystarczająco jasne).
L20 3.0 Boost ma również zintegrowane światło tylne: coś, co nie zawsze może być brane za pewnik przy zakupie roweru elektrycznego.
Jeśli chcą Państwo przetestować"pierwszy kompaktowy rower elektryczny z pełnym zawieszeniem", Engwe prowadzi akcję "Boost Family Celebration" z ofertami promocyjnymi, które obejmują bezpłatny tylny bagażnik i błotniki od teraz do 30 czerwca 2025 roku.
Za
Przeciw
Cena i dostępność
L20 3.0 Boost został wydany przez Engwe bezpośrednio w Europie. Jego cena wywoławcza to €1,399lub €1,299 z kodem ENGWEV100OFF.
Jeszcze nie dołączył do swojego przodka 2.0 na amazon.com, ale można go znaleźć na amazon.de, choć bez zniżki w momencie pisania tego tekstu.
Spis treści
- Werdykt - Rozwiązanie niektórych problemów przeciętnego roweru elektrycznego za naciśnięciem przycisku
- Cena i dostępność
- Rozpakowywanie i montaż: Normalna usługa, wznowiona
- Funkcje i działanie: Masywny, a jednocześnie szybki
- Wrażenia z jazdy na rowerze i komfort: Zawieszenie kruchości
- Funkcja Boost: Nie jest to walka pod górę
- Bateria i ładowanie: Szybkie dotarcie do celu
Dane techniczne | Engwe L20 3.0 Boost |
---|---|
Akumulator | 48V 13.5Ah (648Wh) |
Napęd | Napęd na tylne koła z bezszczotkowym 250-watowym silnikiem |
Prędkość maksymalna | 25km/h |
Zasięg według producenta | 135 km |
Ładowarka | 54.6V 8A |
Nośność | 150kg |
Opony | 20 x 3 cale, odporne na przebicie |
Układ hamulcowy | Hamulce hydrauliczne, zaciski stałe |
Waga (brutto) | ~42kg |
Oświetlenie | Reflektor, światło hamowania |
Inne cechy | Stopień ochrony od IPX4 (skrzynka akumulatora) do IPX7 (okablowanie); 3,5-calowy wyświetlacz LED; przycisk Boost 75 Nm; tylny bagażnik i błotniki; ładowanie przez USB: nie; uchwyt AirTag/tracker: nie |
Rozpakowywanie i montaż: Normalna usługa, wznowiona
Engwe dostarcza L20 3.0 Boost w dużym, ale mniej lub bardziej poręcznym pudełku dzięki jego częściowo zmontowanemu charakterowi. Błotniki i tylny bagażnik były dołączone i zostały wstępnie zainstalowane, co nie zawsze ma miejsce przy zakupie roweru elektrycznego. Ten ostatni jest przystosowany do przewożenia zaledwie 25 kilogramów (kg lub 55 funtów) ładunku ładunku na raz.
Jest dużo pianki i wyściółki (bardzo często zapinanej na zamek błyskawiczny bezpośrednio do roweru i jego części), co zmniejsza ryzyko uszkodzenia podczas transportu.
Wszystkie podstawowe narzędzia (głównie klucze Allana i jeden śrubokręt) potrzebne do złożenia roweru zostały dołączone, chociaż okazały się one mniej niż wystarczające w niektórych zadaniach, takich jak instalacja przedniego koła, w którym to momencie musiałem wyciągnąć "prawdziwe" narzędzia. Ponadto brakowało niektórych śrub (takich jak te potrzebne do zamocowania podpórki) i trzeba je było wymienić po fakcie. Miejmy nadzieję, że wersje detaliczne roweru będą lepiej traktowane.
Po uwolnieniu z opakowania i zmontowaniu, zaktualizowana forma L20 3.0 Boost staje się widoczna.
Ta jednostka roweru jest dostępna w kolorze czarnym (chociaż istnieje bardziej wyjątkowa opcja szampana, która może bardziej spodobać się niektórym kupującym) i ma znacznie bardziej kanciastą konstrukcję w porównaniu do jej Serii L20 przodków z serii L20.
Dotyczy to nawet podpórki, która ma przyzwoitą wagę, aby wspierać rower podczas parkowania lub przechowywania. Siodełko jest również bardzo solidne, co może nie przypaść do gustu każdemu użytkownikowi, ale w tej recenzji zostało bardzo dobrze docenione.
Po złożeniu rower ma logo Engwe na ramie, sztycy podsiodłowej i dużej metalowej tabliczce zamontowanej na przednim widelcu. Jest składany na kierownicy i na środku ramy, chociaż łatwiej jest po prostu przechowywać go w garażu, szopie lub korytarzu.
Posiada 7-biegową przekładnię Shimano, która działa zgodnie z oczekiwaniami, oraz mocowania do koszyka na bidon na ramie, chociaż koszyk nie jest dołączony. Zarządzanie kablami jest również wykonane po wyjęciu z pudełka i jest schludne i dyskretne.
Wreszcie, ekran jest nowoczesny, duży i centralnie zamontowany. Obsługuje on pełnokolorowy wyświetlacz z dość intuicyjnymi symbolami i/lub znakami dla każdego typu sterowania i błędu, chociaż mógłby być nieco wyraźniejszy w jasnym świetle dziennym.
Funkcje i działanie: Masywny, a jednocześnie szybki
L20 3.0 Boost jest sprzedawany jako szczególnie "kompaktowy" przykład w swojej kategorii i rzeczywiście ma mniejszą długość całkowitą w porównaniu do mojego ostatniego roweru elektrycznego - chociaż jest cięższy dzięki grubszej ramie, akumulatorowi i oponom.
Ma silnik w piaście w przeciwieństwie do bardziej nowoczesnego napędu środkowego i zgodnie z przepisami UE ma moc wyjściową 250 watów (W). Posiada również czujnik momentu obrotowego o wartości znamionowej do 75 Nm - który wyraźnie uruchamia się od pierwszego użycia pedałów, aby znacznie ułatwić ruszanie (szczególnie w porównaniu z moim pierwszym rowerem elektrycznym, który w ogóle nie miał czujnika momentu obrotowego; nie zamierzam teraz do tego wracać).
Z drugiej strony, początkowo było mi nieco trudniej niż zwykle osiągnąć maksymalną prędkość ze względu na jego dodatkową wagę - w rzeczywistości polegałem w dużej mierze na najwyższych poziomach (4/5 z 5) systemu wspomagania pedału (PAS), zanim w pełni się do niego przystosowałem. Proces ten wymagał znacznie więcej ciągłego pedałowania i znacznie więcej wysiłku przy korzystaniu z niższych poziomów PAS.
Z drugiej strony, gdy Boost osiągnie maksymalną prędkość, łatwiej jest tam pozostać, prawdopodobnie dzięki mocniejszemu akumulatorowi.
Podsumowując, dla kogoś takiego jak ja istnieje ogólne poczucie posiadania mobilnego trenażera oporowego i roweru elektrycznego w jednym, co pod względem sprawności jest... świetne, jak sądzę.
Wrażenia z jazdy na rowerze i komfort: Zawieszenie kruchości
Co więcej, niemal natychmiast poczułem się stabilniej i bezpieczniej na drodze z 3.0 Boost w porównaniu do innych testowanych przeze mnie rowerów elektrycznych (nawet tych e-MTB z większymi oponami). Nawet drogi o najbardziej niespójnej jakości (z największymi wybojami) wydawały się być pod uwagą tych opon 20 x 3 cale, a nawet mógł poradzić sobie z najbardziej stromymi szutrowymi szlakami, jakie udało mi się znaleźć - chociaż zostały one pokonane przez jeden niedawno rozdarty przez koparki przenoszące drzewa ścięte przez Storm Eowyn.
Modernizacja do "pełnego" zawieszenia zdecydowanie przyczynia się do tego doświadczenia, chociaż rower nadal wygląda solidnie pomimo dodatkowej elastyczności. Przeszedł nawet bardzo łagodną kraksę do tej pory z niewielkimi zadrapaniami i zadrapaniami. Hamulce hydrauliczne są wyposażone w stałe zaciski i są bardzo skuteczne, nawet na pochyłościach.
Ma standardowy łańcuch zamiast czegoś bardziej nowoczesnego wykonanego z karbonuwięc z czasem konieczna będzie pewna konserwacja.
Funkcja Boost: Nie jest to walka pod górę
Cechą charakterystyczną L20 3.0 Boost jest dedykowany dodatkowy przycisk pod głównymi elementami sterującymi motocykla (które składają się z przycisków włączania/wyłączania, PAS +/- i elektronicznego klaksonu w ciasnym, wygodnym zestawie, jak można mieć nadzieję znaleźć na drodze) obok lewej kierownicy.
Aktywuje on własną grafikę "BOOST" na ekranie w jaskrawym pomarańczowym kolorze i rzeczywiście wydaje się zapewniać dodatkowy zastrzyk mocy podczas pokonywania wzniesień.
Powoduje to, że rower nieco drży, gdy jesteś na pochyłości i już na PAS 4 lub 5, i nie robi nic, gdy rower jest na płaskim terenie lub w spoczynku. Funkcja wydaje się najlepiej sprawdzać w sytuacjach, gdy ktoś jest na PAS 1 do 3 i nagle napotyka wzgórze, które w jakiś sposób okazuje się bardziej strome niż się wydaje - zdarzenie, które jest aż nazbyt powszechne w tej części Irlandii.
Podsumowując, przycisk Boost zdecydowanie nie jest rodzajem przepustnicy w przebraniu, jak można by podejrzewać na podstawie jego opisu.
Bateria i ładowanie: Szybkie dotarcie do celu
Ładowanie L20 3.0 Boost to kolejna atrakcja życia z tym rowerem, ponieważ jest on wyposażony w najnowszą technologię Engwe szybkie ładowanie 8A system. Wymaga niestandardowej "cegły zasilającej": trzeba powiedzieć, że jest to stosunkowo duży i ciężki przedmiot, chociaż zawiera znacznie wyraźniejsze i jaśniejsze światło ładowania w porównaniu do innych testowanych przeze mnie rowerów elektrycznych.
Ocenia się, że ładuje baterię od 0 do 100% w około 2 godziny - szacunek, który okazał się dokładny w wielu rundach testów. To znaczna poprawa w porównaniu z 5-7 godzinami oczekiwania, do których przyzwyczaiłem się w starszych rowerach elektrycznych.
Engwe twierdzi, że L20 3.0 Boost może osiągnąć do 135 kilometrów (km lub ~ 84 mil) na jednym ładowaniu, aczkolwiek tylko w określonych warunkach, które obejmują temperaturę otoczenia 25 ° C w PAS 1 na płaskiej drodze - ideały, które rzadko są rzeczywistością w tej części świata.
W związku z tym nie byłem w stanie powtórzyć tych wyników w moich własnych testach, nawet w PAS 1. Z drugiej strony, osiągnąłem od 50 do 80 km w PAS 4-5, w dużej mierze w zależności od warunków pogodowych (zwłaszcza wiatru). Ten rodzaj zasięgu również przekracza to, co udało mi się uzyskać z innych rowerów elektrycznych w przeszłości.
Akumulator zamontowany na ramie ma przycisk włączania i wyłączania, do którego można uzyskać dostęp tylko poprzez usunięcie, co odbywa się za pomocą klucza (tylko 1 z nich znalazłem w pudełku), co zapewnia dodatkowe zabezpieczenie przed rozładowaniem (i kradzieżą).
Podobnie jak w przypadku wielu innych rowerów elektrycznych, jego stan jest reprezentowany na ekranie przez 5-segmentowy pasek u góry. Rzeczywisty procent jest wyświetlany tylko wtedy, gdy jest podłączony do ładowania i naprawdę chciałbym, aby producenci to zmienili. Paski rzadko są wystarczająco pouczające, zwłaszcza jeśli chodzi o stwierdzenie, kiedy bateria naprawdę jest bliska śmierci.
Z drugiej strony, są one wystarczająco animowane, aby zacząć migać, gdy tak się stanie, co jest czymś, na co mogłem mieć tylko nadzieję w przeszłości.
Mówiąc to wszystko, nie byłem w stanie zabić baterii podczas jednej podróży - w rzeczywistości zawsze mam czas na wyeliminowanie 1-2 barów na raz. Moje doświadczenie w przechodzeniu od 100% do 80% przy średniej wysokości, złożoności drogi i prędkości wiatru w tym obszarze zwykle wygląda następująco (liczby wskazują postęp kilometr po kilometrze), jak w powyższym dzienniku zasięgu.
Przejrzystość
Wyboru urządzeń do recenzji dokonuje nasz zespół redakcyjny. Próbka testowa została przekazana autorowi przez producenta bezpłatnie na potrzeby recenzji. Nie było żadnego wpływu osób trzecich na tę recenzję, ani producent nie otrzymał kopii tej recenzji przed publikacją. Nie było obowiązku publikowania tej recenzji. Nigdy nie przyjmujemy wynagrodzenia ani płatności w zamian za nasze recenzje. Jako niezależna firma medialna, Notebookcheck nie podlega władzy producentów, sprzedawców detalicznych lub wydawców.
W ten sposób Notebookcheck testuje
Każdego roku Notebookcheck przeprowadza niezależne testy setek laptopów i smartfonów przy użyciu standardowych procedur, aby zapewnić porównywalność wszystkich wyników. Nieustannie rozwijamy nasze metody testowe od około 20 lat, wyznaczając przy tym standardy branżowe. W naszych laboratoriach testowych doświadczeni technicy i redaktorzy wykorzystują wysokiej jakości sprzęt pomiarowy. Testy te obejmują wieloetapowy proces walidacji. Nasz złożony system oceny opiera się na setkach dobrze uzasadnionych pomiarów i wzorców, co pozwala zachować obiektywizm. Więcej informacji na temat naszych metod testowych znajdą Państwo tutaj