Distinct Possibility Studios, studio deweloperskie prowadzone przez byłych twórców PlanetSide 2, zapowiedziało Reaper Actual, strzelankę pierwszoosobową z otwartym światem. Wideo opublikowane na oficjalnym kanale YouTube pokazuje mieszankę rozgrywki i materiałów filmowych, a także wyjaśnia mechanikę trwałego świata. Gra nie ma jeszcze daty premiery i nie jest jasne, na jakim etapie rozwoju się znajduje.
Zgodnie z informacją prasową https://www.gamespress.com/en-US/Distinct-Possibility-Studios-Announces-the-Open-World-Persistent-Shootreaper Actual to FPS z otwartym światem, ale to, co go wyróżnia, to trwały świat. Osadzone na rozdartej wojną wyspie Marova, stale ewoluujące pole bitwy pozostaje aktywne niezależnie od tego, czy gracze są online. Chief Art Officer i Chief Creative Office w Distinct Possibility Studios wyjaśniają, że w przeciwieństwie do innych gier opartych na sesjach, Reaper Actual ma rzeczywistą symulację, w której gracze będą mieli własne bazy, które pozwolą na postęp ekonomiczny, tworzenie i ulepszanie przedmiotów.
Istnieją również ręcznie tworzone łuki fabularne i misje w grze, które utrzymują rozgrywkę aktywną. W grze znajdzie się połączenie trybu PvP i PvE, w którym gracze będą "nieustannie wciągani w konflikt, nie tylko między sobą, ale także z nieustępliwymi frakcjami tubylców na wyspie" Pracownicy nazywani są Żniwiarzami i mają dostęp do własnych narzędzi i arsenału, prawdopodobnie podobnie jak klasy w różnych innych strzelankach.
Warto zauważyć, że Reaper Actual będzie posiadał blockchain Etherlink warstwy 2 (L2) Tezos. Pozwoli to na handel komponentami Web3 w grze, takimi jak postacie, bazy, skórki i inne. W tym celu dyrektor generalny Distinct Possibility Studios, John Smedley, zebrał 30,5 miliona dolarów w rundzie finansowania. Niektórzy komentujący film na YouTube (link poniżej) wyrazili obawy dotyczące integracji NFT i blockchain z grami. Na razie strategia polega na tym, aby handel Web3 był opcjonalny, ale łatwo dostępny.
Jeśli chodzi o materiał z rozgrywki, pokazuje on przebłyski otwartego świata, w tym lokacje wewnątrz i na zewnątrz. Rozgrywka wygląda interesująco, ale grafika nie zachwyca. Gra w żadnym wypadku nie wygląda źle, ale wciąż jest w fazie rozwoju, więc grafika i wydajność powinny ulec poprawie w miarę zbliżania się do premiery. Strona Steam zaleca procesor Intel i7+ lub Ryzen 7+ (min. 10 rdzeni), 32 GB pamięci RAM oraz kartę graficzną RTX 4070 lub AMD RX 7800 (min. 16 GB pamięci VRAM).