Notebookcheck Logo

Przyszłość tworzenia gier - Unreal Engine 6 robi wrażenie

W podcaście Lexa Fridmana, CEO Epic, Tim Sweeney, ujawnił pierwsze szczegóły na temat nadchodzącego silnika Unreal Engine 6. (Źródło obrazu: Epic)
W podcaście Lexa Fridmana, CEO Epic, Tim Sweeney, ujawnił pierwsze szczegóły na temat nadchodzącego silnika Unreal Engine 6. (Źródło obrazu: Epic)
Prezes firmy Epic, Tim Sweeney, ujawnił w niedawnym podcaście pierwsze szczegóły na temat nadchodzącego silnika Unreal Engine 6. Wyposażony w zaawansowaną wielowątkowość i zupełnie nowy język programowania, silnik obiecuje graczom znaczący skok technologiczny. Pomimo tych ekscytujących zmian, początkowa reakcja społeczności pozostaje ostrożna.
Gaming Business

30 kwietnia 2025 roku Tim Sweeney, dyrektor generalny Epic, pojawił się w podcaście Lexa Fridmana. W prawie czterogodzinnej rozmowie, w której poruszono takie tematy jak Fortnite, Metaverse i walka prawna z Apple, ujawnił on również wczesne szczegóły dotyczące kolejnego etapu rozwoju silnika Unreal Engine. Pięciominutowy fragment (zaczynający się od 3:21:09) pozwala spojrzeć w przyszłość tworzenia gier i budzi nadzieję na duży skok technologiczny.

Nareszcie wielowątkowość

Być może najbardziej znaczącym postępem w Unreal Engine 6 jest pełne wykorzystanie wielowątkowości. Unreal Engine 5 opiera się obecnie na jednym rdzeniu CPU do symulacji gier, co nie wykorzystuje w pełni możliwości nowoczesnych 16-rdzeniowych procesorów. Sweeney zauważył, że wielowątkowość była tradycyjnie zbyt skomplikowana dla deweloperów, by mogli ją skutecznie wdrożyć. Wraz z Unreal Engine 6 ograniczenie to ulegnie jednak zmianie. Wpływ może być znaczący - stabilniejsza liczba klatek na sekundę, mniej problemów z wydajnością i lepsza skalowalność, szczególnie w przypadku wymagających tytułów, takich jak Remnant II czy Lordsof the Fallenktóre wcześniej zmagały się z ograniczeniami związanymi z silnikiem.

Przedstawiamy "Verse": Język programowania Epic na przyszłość

Unreal Engine 6 wprowadzi również Verse, nowy, opracowany przez Epic język programowania. Używany już w edytorze Unreal Editor for Fortnite (UEFN), Verse ma wspierać zarówno profesjonalnych deweloperów, jak i hobbystów. Celem jest stworzenie znormalizowanej, kompatybilnej wstecz platformy, która będzie stale ewoluować wraz z nowymi funkcjami, tworząc długoterminowy fundament UE6. Dzięki temu Epic planuje połączyć dwie wcześniej oddzielne ścieżki rozwoju - narzędzia twórców i tradycyjny silnik Unreal Engine - w ujednolicony system, który promuje spójność i wydajność we wszystkich projektach.

Nie ma jeszcze zapowiedzi - pierwsze gry mogą pojawić się na PS6

Ci, którzy mają nadzieję na wczesne spojrzenie na Unreal Engine 6, będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Publiczna zapowiedź spodziewana jest dopiero w 2027 roku, a pierwsze gry mogą pojawić się pod koniec 2028 lub na początku 2029 roku - tak, aby zrównać się z przewidywaną premierą PlayStation 6. Biorąc pod uwagę 1,5% udziałów Sony w Epic Games, głęboka integracja techniczna z PS6 wydaje się prawdopodobna, być może obejmując ekskluzywne funkcje lub tytuły własne, które w pełni wykorzystują nowy silnik od pierwszego dnia.

Pierwsze reakcje: Społeczność pozostaje ostrożna

Ogłoszenie wywołało intensywną debatę na Redditgenerując ponad 500 komentarzy w ciągu 24 godzin - większość z nich miała negatywny lub sarkastyczny wydźwięk. Wielu użytkowników skrytykowało termin premiery, argumentując, że Unreal Engine 5 wciąż boryka się z poważnymi problemami, takimi jak zacinanie się shaderów, długi czas ładowania, wysokie zużycie pamięci VRAM i słaba wydajność nawet na wysokiej klasy komputerach PC. Sceptycyzm wobec Unreal Engine 6 jest powszechny, a niektórzy obawiają się, że może to być jedynie rebranding "UE5.5" - pełen modnych haseł, ale bez znaczących ulepszeń. Inni jednak widzą w nim obietnicę, zwłaszcza jeśli prawdziwa obsługa wielowątkowości stanie się rzeczywistością. Kilka głosów broniło również Epic w kwestii innowacji, wskazując, że wiele problemów z wydajnością wynika z niedoświadczonych deweloperów, a nie z samego silnika.

Źródło(a)

YouTube via Lex Fridmann

Źródło obrazu: Epic

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 05 > Przyszłość tworzenia gier - Unreal Engine 6 robi wrażenie
Marius Müller, 2025-05- 6 (Update: 2025-05- 7)