Notebookcheck Logo

Prywatna sprzedaż EA może doprowadzić do większego wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w celu obniżenia kosztów tworzenia gier

Pokazano baner Electronic Arts (źródło obrazu: Electronic Arts z poprawkami)
Pokazano baner Electronic Arts (źródło obrazu: Electronic Arts z poprawkami)
Historyczny wykup może mieć daleko idące konsekwencje dla przyszłych gier EA. W artykule Financial Times omówiono, w jaki sposób narzędzia AI mogą zmniejszyć nowo nabyte zadłużenie wynikające ze sprzedaży EA. Wydawcy stosują już generowanie głosów i tworzenie zasobów za pomocą sztucznej inteligencji w celu ograniczenia budżetów.
Business Console Desktop Gaming Software AI

EA ogłosiło dziś, że grupa inwestycyjna nabyła firmę, aby przejąć ją na własność. Jedną z konsekwencji sprzedaży jest to, że wydawca przejmie podobno około 20 miliardów dolarów długu. Financial Times (paywalled) uważa, że nowi właściciele mogą zwrócić się do generatywnej sztucznej inteligencji w grach EA jako jednej ze strategii zapewniających rentowność.

Według strony internetowej, "transakcja jest ogromnym zakładem, że sztuczna inteligencja może znacznie obniżyć koszty operacyjne EA". Istnieje kilka sposobów, w jakie firma może wykorzystać tę technologię w celu zmniejszenia wydatków. Microsoft i Sony zachęcały swoich pracowników do polegania na Narzędzia AI w celu zwiększenia produktywności. Jednak potencjał generatywnej sztucznej inteligencji do zastąpienia programistów i artystów stał się przedmiotem debaty.

Dodając do tych obaw, Financial Times zauważa tendencję do Sztucznej inteligencji zastępującej aktorów głosowych. EA spotkało się już z krytyką za rozważanie możliwości szkolenia narzędzi generatora głosu przez talenty Apex Legends. Wówczas, w przyszłości, nie musiałoby ponownie zatrudniać tych samych osób do nagrywania nowych dialogów. Niedawno Aspyr Media wygenerowało nowe dubbingi dla tytułów Tomb Raider bez zgody francuskiej aktorki.

Jak sztuczna inteligencja zagraża twórcom gier

Dziennikarz zajmujący się sprzedażą EA wspomniał również, że generatywna sztuczna inteligencja może "tworzyć tła i inne zasoby". Gracze widzieli, jak sztuczna inteligencja tworzy obiekty wypełniające puste wirtualne światy. Praktyka ta stała się na tyle powszechna, że Steam dodał informacje do dotkniętych tytułów.

Podczas gdy ludzie nadal są potrzebni do większości prac projektowych w grach, krytycy obawiają się, że w końcu się to zmieni. W miarę jak narzędzia stają się coraz bardziej wyrafinowane, wydawcy tacy jak EA mogą zmniejszać swoje zespoły programistyczne.

Większe poleganie na sztucznej inteligencji prawdopodobnie nie będzie jedyną konsekwencją wykupienia EA za 55 miliardów dolarów. Jason Schreier z Bloomberg ostrzega, że firma może zostać dotknięta bardziej natychmiastowymi zwolnieniami w celu zmniejszenia liczby pracowników. Gry EA świadczące usługi na żywo, takie jak Apex Legends, mogą również dążyć do jeszcze bardziej agresywnej monetyzacji.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Prywatna sprzedaż EA może doprowadzić do większego wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w celu obniżenia kosztów tworzenia gier
Adam Corsetti, 2025-09-30 (Update: 2025-09-30)