Notebookcheck Logo

Prezes Nintendo, Shuntaro Furukawa, omija pytanie o klucz do gry Switch 2 na WZA

Nintendo Switch 2 wykorzystuje Game Key Cards jako fizyczne licencje na gry, które następnie należy pobrać przez Internet (źródło obrazu: Nintendo)
Nintendo Switch 2 wykorzystuje Game Key Cards jako fizyczne licencje na gry, które następnie należy pobrać przez Internet (źródło obrazu: Nintendo)
Prezes Nintendo, Shuntaro Furukawa, uniknął ostatnio podania dokładnych danych dotyczących sprzedaży Game Key Card na Nintendo Switch 2 i nie odpowiedział na opinie użytkowników na ich temat podczas AGM, jednocześnie podkreślając je jako opcję dla wydawców do wydawania większych tytułów.
Game Releases Gaming Handheld Software


Podczas 85. dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy Nintendo inwestorzy zadawali pytania dotyczące różnych tematów, w tym pozornego braku popularności Game Key Cards wśród społeczności graczy.

Kiedy jeden z akcjonariuszy zapytał o opinię w Internecie, że Game Key Cards są "nieatrakcyjne" i mogą potencjalnie zniechęcić zewnętrznych deweloperów do przenoszenia swoich tytułów, jeśli sprzedaż spadnie, Furukawa wyjaśnił, że nowy format został wprowadzony ze względu na rosnące rozmiary gier na handhelda.

Switch obsługuje również kartridże o pojemności do 64 GB, co jest postrzegane jako kosztowna opcja dla wydawców.

Furukawa podkreślił zaangażowanie Nintendo we "współpracę z naszymi zewnętrznymi wydawcami, aby zapewnić ich wsparcie dla naszej platformy" Prezes Nintendo nie podał jednak żadnych szczegółów ani danych dotyczących sprzedaży. Jest to zgodne z wcześniejszymi komentarzami prezesa Nintendo of America, Douga Bowsera, że karty Game Key umożliwiają wydawcom publikowanie większych i bardziej wciągających tytułów na Switch 2.

Pojawiające się plotki sugerują jednak, że wydawcy otrzymali możliwość wyboru pomiędzy droższym kartridżem o pojemności 64 GB a kartą Game Key Card, bez żadnych dodatkowych kompromisów. Nintendo nie potwierdziło ani nie zaprzeczyło tym doniesieniom.

Karty Game Key wymagają od graczy pobrania całej gry. Karty funkcjonują jedynie jako fizyczna licencja, zamiast zawierać jakiekolwiek fizyczne dane do przechowywania tytułu. Sprawia to, że są one w rzeczywistości równoważne cyfrowej licencji na tytuł, który musi zostać zweryfikowany online, zanim użytkownicy będą mogli grać.

Według raportów Game Business i Circana, karty Game Key stanowiły większość tytułów na Switch 2. Wyjątkiem był Cyberpunk 2077 od CD Projekt RED, który został dostarczony jako kompletna gra na zastrzeżonej karcie gry Switch 2. Cyberpunk 2077 był jedynym tytułem premierowym innej firmy, który osiągnął najlepsze wyniki sprzedaży, ustępując jedynie własnym wydaniom Nintendo, co wskazuje, że pełne fizyczne kartridże nadal cieszą się dużą popularnością.

Analityk Niko Partners, Daniel Ahmed, przyznał, że wiele czynników przyczyniło się do zmniejszenia sprzedaży gier innych firm w momencie premiery. Ulepszona pamięć Switch 2 z 32 GB do 256 GB i obsługa kart microSD sprawiają, że cyfrowe pobieranie jest bardziej przystępne, ale odejście od pełnych fizycznych wydań pozostaje problemem dla kolekcjonerów i osób o słabej lub ograniczonej łączności z Internetem.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Prezes Nintendo, Shuntaro Furukawa, omija pytanie o klucz do gry Switch 2 na WZA
Rahim Amir Noorali, 2025-07- 3 (Update: 2025-07- 3)