Notebookcheck Logo

Prawdziwe RPG: Studio deweloperskie zamienia codzienne życie biurowe w grę fabularną

Praca w Obsidian Entertainment najwyraźniej przypomina swego rodzaju "RPG z prawdziwego zdarzenia". (Źródło zdjęcia: adriano7492/Pixabay)
Praca w Obsidian Entertainment najwyraźniej przypomina swego rodzaju "RPG z prawdziwego zdarzenia". (Źródło zdjęcia: adriano7492/Pixabay)
Obsidian Entertainment znalazło odpowiedni sposób na zmotywowanie swojego zespołu, idealnie współgrający z kreatywnym duchem studia. Nowi pracownicy wybierają klasę w momencie dołączenia - wojownika, czarodzieja lub łotrzyka - i z czasem zdobywają tematyczne nagrody. W zależności od klasy, mogą to być miecze, różdżki lub inne przedmioty inspirowane fantastyką.
Gaming Social Media Business

Większość wiadomości z branży gier wideo jest zazwyczaj negatywna - zwolnienia, kryzys lub złe traktowanie pracowników. Ale po raz pierwszy amerykańskie studio Obsidian Entertainment trafia na pierwsze strony gazet z właściwych powodów. Zamienili oni dzień pracy w rodzaj "prawdziwej gry RPG" W wywiadzie udzielonym portalowi dla The Game Businessmarcus Morgan (wiceprezes ds. operacyjnych) i Justin Britch (wiceprezes ds. rozwoju) wyjaśnili, jak działa system i co go zainspirowało.

"Mamy nadzieję, że będzie to miejsce, w którym ludzie będą chcieli zostać przez dziesięć, a nawet dwadzieścia lat" - mówi Britch. Celem jest wspieranie kultury firmy, która zachęca do długoterminowego zaangażowania. Aby tak się stało, Obsidian przyjął podejście, które idealnie pasuje do jego korzeni: grywalizacja inspirowana klasycznymi grami fabularnymi.

Łupy w miejscu pracy

W ramach oficjalnego procesu wdrażania, nowi pracownicy wybierają jedną z trzech klas - wojownika, czarodzieja lub łotrzyka. W kolejnych latach otrzymują oni fizyczne nagrody, które odpowiadają wybranej przez nich ścieżce. Wojownik może zdobyć tarczę, topór lub hełm, podczas gdy czarodziej zbiera przedmioty tematyczne, takie jak płaszcz lub różdżka.

Przedmioty te są wykonane na zamówienie i mają być czymś więcej niż tylko zabawnymi dodatkami - służą jako widoczne symbole tożsamości i przynależności. Po 20 latach długoletni członkowie zespołu mogą "wieloklasować", wybierając drugą klasę i odblokowując nowe nagrody. "Jeśli chciałby pan doświadczyć wszystkich trzech klas" - dodaje Britch z uśmiechem - "musiałby pan zostać w drużynie przez około 60 lat"

System jest wymagający logistycznie, jak przyznaje Marcus Morgan - projektowanie, produkcja i dystrybucja przedmiotów wymaga starannego planowania. Ale wartość symboliczna sprawia, że warto. "Nasze korzenie sięgają Dungeons & Dragons. Wszyscy postrzegamy siebie jako Mistrzów Lochów" - mówi Morgan. Dla kontekstu, wielu założycieli Obsidian pracowało wcześniej w Black Isle Studios, legendarnym zespole stojącym za Baldur's Gate, Icewind Daleoraz Planescape: Torment - które były bezpośrednio oparte na zasadach Dungeons & Dragons.

Pomysł kształtowania pracy jak gry fabularnej wydaje się naturalnym rozszerzeniem tożsamości Obsidian. Unikalny system nagród jest częścią szerszej, długoterminowej strategii - takiej, którą studio opisuje nawet jako 100-letnią wizję. "Chcemy, by ludzie zostawali w Obsidian na długo, ponieważ łączą się z naszą kulturą" - wyjaśnia Morgan.

Źródło(a)

Biznes gier

Źródło obrazu: adriano7492/Pixabay

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 11 > Prawdziwe RPG: Studio deweloperskie zamienia codzienne życie biurowe w grę fabularną
Marius Müller, 2025-11- 7 (Update: 2025-11- 8)