Baterie półprzewodnikowe są uważane za kluczową technologię dla następnej generacji samochodów elektrycznych, rowerów elektrycznych, a nawet stacjonarnych magazynów energii. BASF oraz Beijing Welion New Energy Technologyoraz ich spółka joint venture BASF Shanshan Battery Materials (BSBM) poinformowały o znaczącym przełomie. Dostarczono pierwsze masowo produkowane aktywne materiały katodowe (CAM) do akumulatorów półprzewodnikowych. Zaledwie dwanaście miesięcy po rozpoczęciu projektu w sierpniu 2024 r. może to przyspieszyć industrializację baterii półprzewodnikowych.
Nowe materiały dla większej wydajności
Nowe materiały katodowe łączą wysoką zawartość niklu ze specjalną powłoką kompozytową. Zmniejsza to problemy z interfejsem między katodą a elektrolitem stałym. Według BASF prowadzi to do większej pojemności, niższej rezystancji i lepszej stabilności cyklu. Reakcje uboczne na styku są tłumione, co wydłuża żywotność.
Od koncepcji do produkcji seryjnej
Dyrektor generalny BSBM Desmond Long opisuje ten krok jako:
kamień milowy dla naszej działalności w zakresie materiałów akumulatorowych i znaczący krok naprzód w dziedzinie akumulatorów półprzewodnikowych
Szybkie wdrożenie ilustruje intensywną konkurencję w zakresie masowej produkcji akumulatorów półprzewodnikowych.
Welion stawia na baterie półprzewodnikowe
Welion jest liderem w rozwoju baterii półprzewodnikowych i planuje wykorzystać materiały BASF w swojej następnej generacji ogniw półprzewodnikowych.
Według GM firmy Welion, Jin Xiang:
Jako wiodący producent w branży akumulatorów półprzewodnikowych, WELION wykorzysta materiały katodowe BASF w naszej nowej generacji akumulatorów półprzewodnikowych.
Akumulatory te są przeznaczone do samochodów elektrycznych, stacjonarnych rozwiązań magazynowania i innych zastosowań.
Właściwa bateria półprzewodnikowa wciąż w fazie rozwoju
Czyste akumulatory półprzewodnikowe są obecnie nadal w fazie rozwoju. Jednak wspomniane wcześniej warianty półprzewodnikowe stanowią podstawę dla nadchodzącej masowej produkcji pełnoprawnych wersji półprzewodnikowych. BASF i Welion pokazują, że branża pracuje nad wydajniejszymi i bezpieczniejszymi akumulatorami półprzewodnikowymi do pojazdów elektrycznych i innych urządzeń.