Niedawno procesory płatności zmusiły rynki gier do usunięcia tytułów z treściami dla dorosłych. W niektórych przypadkach twórcy tych gier Steam znaleźli się w poważnych tarapatach finansowych. Jeden z programistów desperacko szuka pomocy po tym, jak PayPal zaczął wstrzymywać przychody w wysokości 80 000 funtów.
Zauważył to TheGamer, Fit-Commercial-5681 skontaktował się z autorami postów na subreddicie Legal Advice UK. Po zauważeniu zamrożonych środków, programista skontaktował się z PayPal. Podczas rozmowy bramka płatności poprosiła o link do gry Steam, o której mowa. Gdy firma potwierdziła, że projekt zawiera dojrzałą zawartość, odmówiła uwolnienia środków.
Warunki korzystania z usługi PayPal zabraniają płatności za jakiekolwiek produkty zawierające treści dla dorosłych. Mimo to Fit-Commercial-5681 twierdzi, że fundusze nie pochodzą bezpośrednio ze sprzedaży gry Steam. Zamiast tego PayPal jest wykorzystywany przez korporację dewelopera do zwrotu kosztów programistom. Plakat twierdzi również, że gra nie łamie brytyjskiego prawa i koncentruje się na "oszukiwaniu w związkach".
Co więcej, Fit-Commercial-5681 jest winien HMRC, brytyjskiemu organowi podatkowemu, dużą sumę pieniędzy. Kilku członków grupy pomocy prawnej sugeruje, że PayPal nie może wstrzymywać 80 000 funtów w nieskończoność. Mimo to zalecają, aby programista jak najszybciej zasięgnął porady.
Jak procesory płatności atakują branżę gier
Chociaż PayPal może wydawać się wątpliwym wyborem, programista wyczerpał inne opcje. Niewiele procesorów płatności akceptuje osoby związane z grami, filmami lub dziełami sztuki dla dorosłych. Jest to problem, przed którym stoi Valve teraz, gdy gracze Steam w większości krajów większości krajów nie mogą już korzystać z PayPal.
Wielu graczy obwiniało Australijski kolektyw Shout za wpływanie na dostawców płatności. Aktywiści prowadzą kampanię przeciwko grom, które przedstawiają wykorzystywanie kobiet i dziewcząt. Jednak przeciwnicy twierdzą, że gry dla dorosłych są zakazane z powodów moralnych jednej grupy, a nie z powodu gloryfikacji przestępstw.
Deweloperzy i wydawcy w Wielkiej Brytanii napotykają dodatkową przeszkodę w postaci nowej ustawy Ustawa o bezpieczeństwie online. Ma ona na celu ochronę nieletnich, ale pełnoletni gracze mogą wahać się przed udostępnianiem prywatnych informacji podczas dokonywania zakupów.