Notebookcheck Logo

Oszałamiający Lexus LF-ZC pokona zasięg Modelu 3 dzięki ogniwom pryzmatycznym przed pojazdem elektrycznym Toyoty z akumulatorem półprzewodnikowym

Lexus LF-ZC zostanie wypuszczony na rynek w 2026 roku (zdjęcie: Toyota)
Lexus LF-ZC zostanie wypuszczony na rynek w 2026 roku (zdjęcie: Toyota)
Lexus LF-ZC pojawi się na rok przed tym, jak Toyota wypuści na rynek swój pierwszy samochód elektryczny na baterie półprzewodnikowe, ale nadal będzie oferował zasięg 600 mil. Mniej więcej wielkości Tesli Model 3, konkurent będzie miał oszałamiający wygląd i nowe pryzmatyczne ogniwa akumulatorowe Toyoty.
E-Mobility

Toyota niedawno potwierdziła, że jej wysiłki w zakresie masowej produkcji akumulatorów półprzewodnikowych są na dobrej drodze do wypuszczenia pierwszego pojazdu elektrycznego z baterią półprzewodnikową w 2027 roku. Jeszcze wcześniej jednak Toyota wprowadzi na rynek samochód elektryczny o zasięgu ponad 600 mil pod marką Lexus.

Dzięki nowemu akumulatorowi Toyoty pryzmatycznej bateriilexus LF-ZC obiecuje 1000 km (~ 621 mil) zasięgu na jednym ładowaniu, gdy zostanie wprowadzony na rynek w 2026 roku. Na pierwszy rzut oka jest to dwukrotność zasięgu Tesli Model 3, podczas gdy nadchodzący Lexus EV plasuje się gdzieś w swoim segmencie wielkości.

Biorąc pod uwagę oszałamiający design i wnętrze Lexusa LF-ZC, oznacza to, że Tesla Model 3 będzie miał potężnego konkurenta pod względem specyfikacji i wyglądu, jeśli nie ceny. Kiedy Toyota ogłosiła swoje przyszłe plany dotyczące pojazdów elektrycznych, stało się jasne, że ich przewidywany zasięg został obliczony na podstawie hojnego, specyficznego dla Chin testu CLTC, w tym przyciągającego nagłówki 700+ mil zasięgu jego baterii półprzewodnikowej.

Standard zasięgu CLTC odzwierciedla nawyki jazdy w Chinach i jest o około jedną trzecią bardziej hojny niż standard EPA w USA, więc kiedy Toyota ogłasza 600-milowy Lexus LF-ZC, oznacza to raczej 400-milowy zasięg w teście EPA. Nadal jest to godne pochwały osiągnięcie, ale nie oszałamiające i nie tak odległe od szacowanego przez EPA zasięgu Modelu 3 LR na poziomie 333 mil, jak wygląda na papierze.

Lexus LF-ZC zostanie jednak wypuszczony na rynek z wieloma innymi zaletami, które mogą dać mu przewagę przed bezpośrednią konkurencją EV. Jego agresywna stylistyka jest również praktyczna, oferując przestronną kabinę i wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza 0,2. Napęd DIRECT4 AWD Toyoty i płynne Steer-by-Wire uzupełniają możliwości układu napędowego nadchodzącego Lexusa LF-ZC.

Toyota Bijąca Teslę metoda gigacastingu"Za pomocą tylko jednego pojazdu możliwe będzie odtworzenie różnych operacji samochodu, właściwości jezdnych, dźwięków i wibracji dostosowanych do indywidualnych preferencji" - mówi Toyota.

Nie tylko to, ale wewnątrz kierowca będzie mógł rozmawiać z nowym "Butlerem" opartym na sztucznej inteligencji, który "wykracza poza zrozumienie cech klientów i dostarczanie sugestii, które zaspokajają ich bezpośrednie potrzeby - identyfikuje również preferencje, których klienci mogą nie być świadomi, oferując nową wartość doświadczalną".

Toyota poetycko wypowiada się również o zrównoważonym rozwoju Lexusa LF-ZC, takim jak koncepcja Bamboo CMF (Color, Material, Finish), która "zachowuje równowagę między szybkim wzrostem, znaczną zdolnością pochłaniania CO2 i trwałym pięknem, które od wieków oferuje w Japonii jako materiał budowlany i rzemieślniczy".

Oprócz LF-ZC (Lexus Future Zero-emission Catalyst), który wejdzie do produkcji w 2026 roku, Lexus zaprezentował również koncepcję SUV-a LF-ZL, który będzie szczytem strategii pojazdów elektrycznych, ale nie zdradził daty jego premiery.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 10 > Oszałamiający Lexus LF-ZC pokona zasięg Modelu 3 dzięki ogniwom pryzmatycznym przed pojazdem elektrycznym Toyoty z akumulatorem półprzewodnikowym
Daniel Zlatev, 2023-10-26 (Update: 2023-10-26)