Google zawsze podkreślało, że jego własna linia chipów Tensor nie jest przeznaczona do konkurowania z high-endowymi ofertami Qualcomm i MediaTek. Zasadniczo każdy, kto próbuje grać w gry o wysokiej wierności, nie miałby szczęścia. Genshin Impact, jedna z najbardziej zasobożernych gier na rynku, ma teraz trudności z działaniem na najnowszych smartfonach Google.
Nowy post na oficjalnej stronie GenshinImpact podkreśla nowe minimalne wymagania dotyczące urządzeń. W przypadku Android, wyraźnie stwierdzono, że "procesor graficzny inny niż Power VR", skutecznie wyróżniając kilka starszych układów z serii Apple A (Apple A10X), niektóre podstawowe urządzenia MediaTek (Helio G35), a przede wszystkim Tensor G5-z serii Pixel 10, który wykorzystuje procesor graficzny PowerVR.
Chociaż Genshin Impact nadal może technicznie działać na Pixelu 10, jego wydajność jest daleka od optymalnej, o czym świadczą filmy opublikowane przez graczy na X i Reddit. W obu przypadkach Genshin Impact staje się niegrywalny na Pixel 10 Pro XL dzięki zacinaniu się i częściowo reagującemu ekranowi dotykowemu. To powiedziawszy, inny użytkownik stwierdza że zacinanie jest ograniczone do niektórych obszarów, a poza tym gra działa dobrze.
Tak czy inaczej, wydaje się, że jest to problem ze sterownikami GPU PowerVR, a nie Genshin Impact. W końcu PowerVR DXT-48 w Tensor G5 jest wystarczająco mocny, aby uruchomić większość gier, choć być może trzeba będzie poświęcić trochę wierności wizualnej. Google jeszcze nie potwierdziło problemu, więc nie wiadomo, kiedy pojawi się poprawka.