Nightdive Studios i id Software wydały właśnie zremasterowane edycje swoich klasycznych tytułów FPS, Heretic i Hexen, teraz w pakiecie Heretic + Hexen. Zremasterowany pakiet jest dostępny na PC, PlayStation 5 i Xbox Series S|X, Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xbox One w cenie 14,99 USD i będzie zawierał dwa nowe oryginalne epizody.
Heretic + Hexen został zapowiedziany podczas transmisji powitalnej QuakeCon 7 sierpnia 2025 roku przez Marty'ego Strattona i Hugo Martina z id Software. Gra jest również dostępna dla członków Game Pass na Xbox i PC.
Pakiet remasterów Heretic + Hexen wprowadza obsługę do 4K 120 FPS na obsługiwanym sprzęcie, poprawione tekstury i przełączaną zremiksowaną ścieżkę dźwiękową autorstwa Andrew Hulshulta, który pracował również nad ścieżką dźwiękową do Doom Eternal: The Ancient Gods.
Remaster wprowadza również lokalną kooperację na podzielonym ekranie i wsparcie dla trybu deathmatch dla 4 do 8 graczy, w zależności od platformy, oraz wieloplatformowy multiplayer online dla maksymalnie 16 graczy. Modderzy mogą majsterkować, ponieważ remaster zapewnia obsługę modów społecznościowych za pomocą narzędzi w grze.
Zaskakującym dodatkiem do tego pakietu remasterów są dwa nowe oryginalne epizody, Heretic: Faith Renewed i Hexen: Vestiges of Grandeur, opracowane wspólnie przez Nightdive i id Software. W poście na blogu Xbox Wire, Matthew Tropiano z Nightdive Studios stwierdził:
"Dla mnie duża część tego, czym jest remastering, to kwestia znalezienia właściwej równowagi pomiędzy tym, co zmienić, a tym, co zachować. W przypadku Heretic + Hexen dodaliśmy wiele nowych tekstur i grafik do Heretic , które pomogły urozmaicić lokacje, jednocześnie dając społeczności więcej zasobów do pracy przy tworzeniu nowej zawartości. W przypadku Hexen większość zmian koncentruje się na ulepszeniach rozgrywki"
Nightdive jest znane ze swojej pracy nad poprawianiem i przywracaniem gier retro, takich jak The Thing: Remastered, Killing Time: Resurrected, SiN Gold, System Shock 2 i Turok.
Heretic został wydany w 1994 roku, a jego kontynuacja, Hexen, ukazała się w 1995 roku. Te gotyckie tytuły science-fiction, wyposażone w średniowieczny arsenał i zaklęcia, zostały zbudowane na zmodyfikowanej wersji silnika Doom.
Heretic wprowadził kilka innowacyjnych jak na swoje czasy funkcji, w tym zarządzanie ekwipunkiem i pionowe celowanie. Hexen kontynuował te innowacje, wykorzystując poziomy oparte na hubach i klasy postaci z różnymi stylami gry, takimi jak mag, wojownik i kleryk.