Najtańszy do tej pory Model Y jest już w produkcji w USA i zostanie wydany po wygaśnięciu federalnej ulgi podatkowej wygaśnie 30 września, według głównego inżyniera Tesli, Larsa Moravy'ego.
Istnieje już wiele odniesień do kodu oprogramowania układowego do E41 projektu Tesli, który oznacza jak dotąd najtańszy Model Y, co wskazuje, że zbliża się data jego premiery.
Na podstawie ciągów kodu E41 wydaje się jednak, że to, co przyszli nabywcy tańszego Modelu Y zyskają pod względem niższej ceny, mogą stracić pod względem specyfikacji i cech konstrukcyjnych.
Po pierwsze, rzekome obserwacje https://x.com/ChrisDungeon/status/1940893619332014352 tańszego Modelu Y sugerują, że może on mieć nieco krótszy rozstaw osi niż obecna wersja, swego rodzaju Model Y S, podobnie jak Tesla wypuściła większy, droższy Model Y L na początku tego roku.
Specyfikacja i funkcje Modelu Y S
Istnieją odniesienia zarówno do Modelu Y S RWD, który powinien być wyceniony jako najtańszy Model Y w historii, jak i do wersji AWD.
Podobnie jak spekulowano wcześniej na temat projektu E41, nowy Model Y nie będzie wyposażony w panoramiczny szklany dach dachu, listwy świetlnej, wyświetlacza na tylnym siedzeniu, a nawet haczyków na ubrania wewnątrz.
Zgodnie z ciągami kodu, ma on również nie posiadać elektrycznie składanych lusterek, podczas gdy elektrycznie sterowane fotele będą poruszać się tylko do przodu i do tyłu, a zawieszenie może stracić niektóre ze swoich obecnych specyfikacji.
Chociaż tych niedociągnięć Modelu Y S można się spodziewać, biorąc pod uwagę to, co Tesla zrobiła z podobnymi okrojonymi adaptacjami wykończenia, takimi jak Model 3 dla Meksyk z materiałowymi siedzeniami lub RWD Cybertruck w USA, który został po cichu wycofanydwa cięcia funkcji budzą pewne wątpliwości co do tego, gdzie zostanie wydany ten model E41.
Jedną z nich jest ogrzewanie tylnej kamery, co oznacza, że Model Y S nie będzie przeznaczony do zimnych klimatów, takich jak Kanada, a drugą jest brak czujników ciśnienia w oponach. W Stanach Zjednoczonych system TPMS monitorujący ciśnienie w oponach jest obowiązkowy w nowym pojeździe od dłuższego czasu, chociaż niektórym udało się obejść ten przepis za pomocą czujników systemu ABS. Nie jest jasne, ile Tesla zaoszczędziłaby, usuwając takie opcje, biorąc pod uwagę, że zestaw czujników TPMS Modelu Y kosztuje mniej niż 100 USD po obniżce w Amazon.
Brak obu tych funkcji może jednak oznaczać, że ta konkretna podstawowa wersja Modelu Y może być przeznaczona na inne rynki, takie jak Meksyk. W każdym razie 30 września zbliża się wielkimi krokami, a Tesla powinna wkrótce opublikować zarówno specyfikacje najtańszego Modelu Y, jak i jego ceny detaliczne.
Najtańsza cena Modelu Y S
Podobno cena za najtańszy Model Y została wcześniej ustalona na około 30 000 USD po zastosowaniu podatku federalnego.
Od tego czasu rząd USA wycofał tę dotację i nawet jeśli Tesla zrekompensuje nieco, gdy obniży liczbę specyfikacji i funkcji, najtańsza wersja Modelu Y powinna być wyceniona na co najmniej 35 000 USD.
Czy nadchodzący bazowy Model Y będzie tego wart na tym poziomie cenowym z materiałowymi siedzeniami, bez tylnego wyświetlacza lub akcesoriów oświetleniowych i z rozwodnionymi specyfikacjami zawieszenia, dopiero się okaże.
Źródło(a)
Zielony (X)