Elon Musk musiał ostatnio zmierzyć się z kilkoma niepowodzeniami, a wyniki Tesli wyraźnie spadły. Jednak miliarder technologiczny jest w wyjątkowej sytuacji, aby zrównoważyć słabsze obszary biznesowe, wykorzystując swoje inne firmy. Na przykład SpaceX niedawno zakupił flotę Cybertrucks https://www.notebookcheck.net/As-Cybertruck-sales-stall-Elon-Musk-buys-up-inventory-himself.1138238.0.html- oficjalnie do celów elektryfikacji, choć krytycy podejrzewają, że posunięcie to miało bardziej na celu zwiększenie wyników sprzedaży Tesli.
Teraz Musk wydaje się skupiać na wzmocnieniu swojej platformy społecznościowej X. Firma oficjalnie ogłosiła uruchomienie własnego rynku nazw użytkowników. Nazwany X Handle Marketplace, umożliwi zmianę przypisania i sprzedaż nieaktywnych lub bardzo poszukiwanych uchwytów.
Oficjalne uruchomienie miało miejsce 19 października za pośrednictwem konta @Xhandles konto. Według X, marketplace oferuje "pierwsze w branży rozwiązanie" do systematycznej realokacji nieużywanych nazw użytkowników. Dostęp zostanie początkowo przyznany organizacjom Premium, a abonenci Premium+ będą następni w kolejce. Szczegóły dotyczące dokładnej daty wdrożenia lub pierwszej sprzedaży nie zostały jeszcze ujawnione.
Według serwisu technologicznego WinFuture, niektóre pojedyncze uchwyty mogą zostać sprzedane za siedmiocyfrowe kwoty. W zależności od czynników takich jak popularność, długość lub znaczenie kulturowe, ceny mogą wahać się od około 2500 USD do ponad 1 miliona USD. X dzieli je na dwie kategorie: uchwyty priorytetowe i uchwyty rzadkie.
- Uchwyty priorytetowe są dołączane do subskrypcji Premium+ lub Business, ale są zwracane do puli po anulowaniu subskrypcji.
- Rzadkie uchwyty - zazwyczaj bardzo krótkie lub głośne nazwy - będą dostępne tylko za pośrednictwem zaproszeń lub specjalnych "dropów" W przeciwieństwie do uchwytów priorytetowych, pozostają one na stałe własnością ich nabywców.
Jak zwykle, reakcje społeczności są mieszane. Wielu postrzega to posunięcie jako nowe podejście do cyfrowej własności, porównując je do handlu domenami i rynków NFT. Niektórzy nawet porównują posiadanie rzadkiego uchwytu do posiadania spersonalizowanej tablicy rejestracyjnej. Krytycy wskazują jednak na podwójne standardy: zaledwie kilka lat temu sprzedaż uchwytów była podstawą do zawieszenia - teraz X uruchamia oficjalny rynek. Inni pozostają sceptyczni co do niejasnych kryteriów "nieaktywności", systemu wynajmu priorytetowych uchwytów i braku przejrzystości cen.
Źródło(a)
X (dawniej Twitter)