Notebookcheck Logo

Najnowsza wersja beta aplikacji Nvidia umożliwia globalne zastępowanie DLSS, a układy GPU RTX 4000 obsługują teraz funkcję Smooth Motion

Teaser
Teaser
Aplikacja Nvidia zawiera teraz globalne przełączniki zastępowania dla modeli generacji klatek, modeli Super Resolution i modeli Transformer, ułatwiając graczom z ogromnymi bibliotekami gier włączanie funkcji DLSS jednocześnie. Dodano również obsługę funkcji Smooth Motion na kartach RTX 4000, która początkowo była dostępna tylko na układach GPU RTX 5000.
Gaming Geforce GPU Nvidia

Nvidia ułatwia włączanie funkcji DLSS we wszystkich obsługiwanych grach bezpośrednio z poziomu aplikacji Nvidia za pomocą serii globalnych przełączników. Ponadto nowa wersja beta aplikacji Nvidia oficjalnie dodaje obsługę funkcji Smooth Motion na układach GPU RTX 4000. Funkcja ta była początkowo dostępna tylko na kartach RTX 5000.

Aby skorzystać z tych nowych funkcji, użytkownicy muszą zaktualizować sterownik GeForce Game Ready Driver do wersji 581.08, a także aktywować opcję beta w aplikacji Nvidia, przechodząc do panelu Ustawienia > Informacje. Wersja bez wersji beta zostanie wydana w przyszłym tygodniu i zaktualizuje się automatycznie.

Globalne nadpisania DLSS

Dzięki nowemu przełącznikowi DLSS w Grafika > Ustawienia globalne, użytkownicy mogą teraz aktywować najnowsze funkcje DLSS we wszystkich obsługiwanych grach (oraz w przyszłych grach), zamiast w poszczególnych grach. Oto krótki przegląd globalnych nadpisań, które można aktywować:

  • DLSSMulti Frame Generation: nadal dostępne tylko dla układów GPU RTX 5000, włącza MFG dla gier, które obsługują pewną formę generowania klatek, ale nie mają określonej obsługi DLSS MFG.
  • Aktualizacja modelu DLSS Frame Generation: włącza najnowszy model generowania klatek DLSS dla użytkowników RTX 5000 i RTX 4000 w grach obsługujących generowanie klatek.
  • Aktualizacja modelu transformatora DLSS: włącza najnowsze obsługiwane modele transformatorów dla DLSS Super Resolution, Ray Reconstruction i Deep Learning Anti Aliasing dla wszystkich układów GPU RTX, gdy funkcje te są aktywowane w grach, które je obsługują.
  • Tryby DLAA i Ultra Performance: ustawia wewnętrzną rozdzielczość renderowania dla DLSS Super Resolution i dodaje tryby DLAA i Ultra Performance do gier bez natywnej obsługi. Użytkownicy mogą również ustawić niestandardową rozdzielczość, aby jeszcze bardziej poprawić wydajność i ogólną jakość obrazu.

Użytkownicy mogą również łatwo sprawdzić status nadpisań DLSS w nakładce Alt + Z, przechodząc do Statystyki > Widok statystyk > DLSS.

Funkcja Smooth Motion aktywowana dla użytkowników RTX 4000

Ta funkcja jest przydatna w grach, które nie obsługują generowania klatek DLSS, ponieważ generuje dodatkową klatkę między dwiema renderowanymi klatkami. Tę funkcję również można włączyć na karcie Globalne ustawienia grafiki i działa ona bez żadnych upscalerów, a także z DLSS Super Resolution lub FSR lub XeSS. Można ją jednak zastosować tylko do DX 11, DX 12 i Vulkan ponadto użytkownicy muszą upewnić się, że w ustawieniach wyświetlania systemu Windows 11 mają włączoną opcję Harmonogram GPU z akceleracją sprzętową.

Możliwa konfiguracja globalnych ustawień DLSS i Smooth Motion (osobista aplikacja Nvidia redaktora)
Możliwa konfiguracja globalnych ustawień DLSS i Smooth Motion (osobista aplikacja Nvidia redaktora)

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > Najnowsza wersja beta aplikacji Nvidia umożliwia globalne zastępowanie DLSS, a układy GPU RTX 4000 obsługują teraz funkcję Smooth Motion
Bogdan Solca, 2025-08-20 (Update: 2025-08-20)