Notebookcheck Logo

NIO wprowadzi na rynek globalny niedrogiego konkurenta Modelu 2, ponieważ chińscy producenci EV mają 20% przewagę kosztową nad Teslą

Firefly sedan będzie kosztował znacznie poniżej ET5 (zdjęcie: NIO)
Firefly sedan będzie kosztował znacznie poniżej ET5 (zdjęcie: NIO)
Uchwyt na surowce baterii i łańcucha dostaw, że Chiny ma wyniki w 20% przewagę kosztów przed innymi wydajnych producentów EV, takich jak Tesla, według szefa NIO. Potwierdził on, że NIO może uruchomić swój rumiany Firefly masowego rynku EV globalnie w przyszłym roku.
E-Mobility

Po Główny konkurent Tesli, BYD, wypuścił "Mewękolejny bestsellerowy chiński producent samochodów elektrycznych - NIO - wprowadzi na rynek swój pierwszy masowy samochód elektryczny, aby zmierzyć się z Tesla's rumored Model 2lub VW już ogłoszony ID.2all. Założyciel NIO, Li, powiedział w wywiadzie, że nie tylko wyda niedrogi samochód elektryczny, ale także wprowadzi go na rynek globalny, w tym w Europie, w bezpośredniej konkurencji z VW ID.2all i podobnymi tam. Podobnie jak tani EV VW, będzie on kosztował poniżej 30 000 EUR, a "podwzględem ceny oznacza to, że atakujemy również Volkswagena mocniej niż dotychczas" - dodał szef NIO, nie wdając się w dalsze szczegóły.

Jak to bywa, oznacza to prawdopodobnie, że jego cena startowa w Chinach może być prawie o połowę niższa od europejskiej metki, biorąc pod uwagę wszystkie opłaty i cła importowe, które chińscy producenci samochodów płacą przy wprowadzaniu swoich modeli na rynek zagraniczny. Kompaktowy BYD Atto 3 elektryczny SUV, na przykład, podwaja swoją cenę, dopóki nie dostanie się z Chin do rynków europejskich.

Nie tak dawno temu prezes NIO ostrzegł, że chińscy producenci samochodów muszą być przygotowani na to, że ich przewagi w zakresie kosztów produkcji zostaną wymazane przez podatki celne i inne środki protekcjonistyczne, gdy będą rozwijać się globalnie. Według niego, chińskich producentów EV, takich jak BYD, NIO, XPeng, i wiele innych, teraz mają 20% przewagi kosztów produkcji, nawet w porównaniu z wydajność mocarz jak Tesla.

W końcu polityka rządowa Chin przygotowywała je do ery EV dłużej niż ktokolwiek inny poprzez inwestycje w surowce akumulatorowe i rafinację, a ich firmy mają mocny uchwyt na łańcuchu dostaw, na który USA dopiero teraz reaguje za pomocą zachęt federalnych, takich jak nowe wymagania dotyczące dotacji dla EV w USA w ustawie o redukcji inflacji.

W każdym razie, przystępny cenowo NIO EV, który będzie walczył z takimi tuzami jak VW ID.2all lub ewentualną Teslą Model 2 w przyszłym roku, może być nie kto inny, jak jego podobno Firefly sedan z ceną wywoławczą 15,000 USD w Chinach w Chinach. NIO podobno już wybrało miejsce na fabrykę Firefly'a i będzie się ścigać Tesla z produkcją Modelu 2 w Giga Meksyku która podobno ma się rozpocząć w przyszłym roku.

Marka Firefly jest podobno zorientowana na eksport, a pierwsze przystępne cenowo masowe EV z nowej fabryki mają trafić na globalny rynek w III kwartale przyszłego roku, być może w synchronizacji z premierą Modelu 2 i na rok przed tym, jak VW ID.2all trafi do salonów.

Pobierz 48A Tesla Wall Connector z 24" kablem na Amazon

Źródło(-a)

Der Spiegel za pośrednictwem Reuters

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 05 > NIO wprowadzi na rynek globalny niedrogiego konkurenta Modelu 2, ponieważ chińscy producenci EV mają 20% przewagę kosztową nad Teslą
Daniel Zlatev, 2023-05- 2 (Update: 2023-05- 2)