Notebookcheck Logo

Moje doświadczenie z F1 25 jako nowicjusza w grach wyścigowych

F1 25 zadebiutuje na wszystkich platformach 30 maja (źródło obrazu: EA)
F1 25 zadebiutuje na wszystkich platformach 30 maja (źródło obrazu: EA)
F1 25 to pierwsza gra wyścigowa, w którą grałem od dłuższego czasu i choć początkowo wydawała się przytłaczająca, istnieją pewne elementy, które mogą przypaść do gustu nowym graczom.
Desktop Gaming Opinion / Kommentar
Opinia przez Anil Ganti
Poglądy, przemyślenia i opinie wyrażone w tekście należą wyłącznie do autora.

Jak sam tytuł wskazuje, mam niemal zerowe doświadczenie z grami F1. Do tej pory moja jedyna interakcja z nimi ograniczała się do wbudowanego narzędzia porównawczego. Ostatnim razem, gdy właściwie śledziłem wyścigi Formuły 1 w prawdziwym życiu, Michael Schumacher był panującym mistrzem. Ogólnie rzecz biorąc, gry wyścigowe nie wzbudzają mojego zainteresowania. Nie grałem w żadną po Need for Speed 2. Tak więc, kiedy w końcu zdecydowałem się dowiedzieć, o co chodzi w F1 25, nie miałem pojęcia o tym, jak gatunek ewoluował przez ostatnie ponad 20 lat.

Zaraz po odpaleniu gry od razu stało się jasne, że jestem w grze EA. Połączenie z Internetem, choć nie jest obowiązkowe, jest wymagane, aby w pełni doświadczyć wszystkich funkcji. Do tego dochodziła sezonowa przepustka bojowa z wersją "VIP", którą na szczęście można było odblokować po prostu przechodząc przez liczne tryby gry F1 2025. Oczywiście nie zabrakło też "sklepu" z bibelotami, które można kupić za walutę w grze, którą z kolei można nabyć za prawdziwą gotówkę.

F1 25 HUD (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
F1 25 HUD (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
F1 25 HUD (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
Opcje radiowe F1 25 w grze (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
Zwycięstwo F1 25 (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
Sklep F1 25 w grze (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
Waluta w grze F1 25 (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
F1 25 battlepass (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)

Po przejściu przez kilkanaście stron, w końcu dotarłem do menu głównego. Natychmiast zacząłem szukać sekcji samouczka i ku mojemu zaskoczeniu nie było jej wcale. Jego pominięcie jest zastanawiające. Tak, większość osób kupujących nową kopię będzie prawdopodobnie zaznajomiona z tym, jak działają gry F1, ale byłby to miły dodatek dla początkujących. W końcu jest taki w każdej grze FIFA, o ile dobrze pamiętam.

Wymagania systemoweF1 25 na PC obejmują szeroką gamę sprzętu, w zależności od tego, jak chcemy grać. 1080p 60 FPS jest osiągalne z Ryzenem 3 1300, GeForce GTX 1060/RX 570 i 8 RAM, ale gra nie będzie wyglądać dobrze. Natomiast z włączonym śledzeniem ścieżek potrzebny będzie Core i7-12600K/Ryzen 7 4700X, RTX 4080/RX 7900 XTX i 16 GB pamięci RAM DDR5 dla tej samej rozdzielczości/częstotliwości klatek.

Przy maksymalnych ustawieniach, mój system (Ryzen 7 5800X3D, RTX 3080 Ti, 46 GB DDR4-3,200) mógł komfortowo osiągnąć 60 FPS bez DLSS przy 1440p. Liczba ta spadła do 28 FPS z włączoną funkcją Path Tracing w 1080p. Nie jest to idealne doświadczenie, ale zaskakująco przyzwoite jak na GPU sprzed trzech generacji.

Wynik testu porównawczego F1 25, 1440p, Ultra, DLSS wyłączony (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
Wynik testu porównawczego F1 25, 1440p, Ultra, DLSS wyłączony (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
Wynik testu porównawczego F1 25, 1080, Ultra, DLSS wyłączony z Path Tracing (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
Wynik testu porównawczego F1 25, 1080, Ultra, DLSS wyłączony z Path Tracing (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
F1 25 z wyłączonym śledzeniem ścieżek (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
F1 25 z wyłączonym śledzeniem ścieżek (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
F1 25 z włączonym Path Tracing (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
F1 25 z włączonym Path Tracing (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)

Materiały marketingowe F1 25 dużo mówiły o Braking Point 3, narracyjnym doświadczeniu, w którym zasiadamy za kierownicą bolidu Konnersport. Jest w tym zaskakująca głębia, wraz z wyborami dialogowymi, które są bezpośrednio powiązane z poziomem. Zaskoczyło mnie to, ponieważ gra F1 była ostatnim miejscem, w którym spodziewałem się zobaczyć podpowiedzi głosowe. Pozostało mi jeszcze wiele do odkrycia i jest to jeden z trybów gry, który najprawdopodobniej ukończę wyłącznie ze względu na elementy RPG.

Myślę, że wyścigi też są fajne. Jest on domyślnie znacznie mniej uciążliwy dzięki domyślnie włączonym asystom, takim jak automatyczne hamowanie, kontrola trakcji i widoczna linia wyścigowa. F1 2025 może być bardzo przyjazny dla początkujących, kiedy chce. Czy sprawia to, że rywalizacja jest nieco zbyt łatwa? Tak. Ale uczynienie gry dostępną dla szerokiego grona odbiorców jest zawsze mile widzianym posunięciem, szczególnie w przypadku tytułów wymagających monetyzacji, takich jak F1 25

Próbowałem wyłączyć wszystkie asysty i powiedzmy, że nie zrobię tego ponownie, dopóki nie przejadę kilkudziesięciu godzin. Jestem pewien, że oferuje to znacznie lepsze wrażenia dla weteranów, ale jest przytłaczające dla nowego gracza próbującego nauczyć się podstaw. Po raz kolejny tryb treningowy, który pozwala bawić się różnymi asystami, byłby idealny.

Nie wiem, czy to z mojej strony ignorancja, czy też ustawienia poziomu trudności: mój pojazd nie odniósł praktycznie żadnych uszkodzeń, gdy nieumyślnie zderzyłem się z innymi kierowcami. Najwyraźniej ma to znaczenie tylko w określonym trybie gry. Nie mogłem włączyć realistycznych uszkodzeń pojazdu pomimo znalezienia przełącznika, ale na koniec otrzymałem dwusekundową karę.

Asystenci jazdy F1 25 (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
Asystenci jazdy F1 25 (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
Sposób, w jaki powinno się grać (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
Sposób, w jaki powinno się grać (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)

Przerwałem na chwilę moją przygodę z Konnersport, aby przyjrzeć się innym trybom gry oferowanym przez F1 25. Zacząłem od Kariery Kierowcy, stworzyłem postać w lidze F2 i przeszedłem kampanię. Po raz kolejny głębia tworzenia postaci mnie zaskoczyła. Gry F1 mają teraz tańce Fortnite . Jak na razie gra płynie gładko, ale jestem pewien, że później nie zabraknie zwrotów akcji. Spróbuję po tym, jak skończę Braking Point.

A potem zapuściłem się do My Team Career. Początkowo wydawało się to dość proste. Przydzielanie zasobów, tworzenie logo zespołu, ustalanie budżetu, współpraca ze sponsorami i tak dalej. A potem nadszedł dzień wyścigu. Przywitała mnie przytłaczająca ilość danych. Doskonałe dla kogoś zaznajomionego z terminologią, mniej dla początkującego. Dorzucono też trochę wyścigów, co jest mile widzianą zmianą tempa w stosunku do zwykłych elementów menedżera zespołu.

Emotka zwycięstwa mojego gracza (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
Emotka zwycięstwa mojego gracza (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
Lista dostępnych składów F2 (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
Lista dostępnych składów F2 (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
Jak dotąd, tak dobrze (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)
Jak dotąd, tak dobrze (źródło obrazu: Anil Ganti, Notebookcheck)

Czy F1 25 zmieniło moje postrzeganie gier wyścigowych? Trochę. Czy poleciłbym ją nowym graczom? To zależy. EA i Codemasters zaprojektowali ją dla określonego typu graczy i może być trudna do sprzedania każdemu spoza tej bańki. Chociaż gra ma przyzwoitą część zawartości dla jednego gracza, większość jej funkcji została zaprojektowana z myślą o rozgrywce wieloosobowej. Ale lokalny tryb kooperacji na podzielonym ekranie / w sieci LAN jest darem niebios. Już samo to może zagwarantować panu i pańskim kumplom dziesiątki godzin rozrywki.

Odkładając na bok skandaliczne opcje monetyzacji, F1 25 to dobrze wykonana gra, która zanurza się głęboko w swoim materiale źródłowym, którego nawet nie zarysowałem, mając zaledwie 10-12 godzin całkowitego czasu gry. Gdybym był kimś, kto regularnie śledzi wyścigi Formuły 1, zdecydowanie rozważyłbym tę grę. Niezależnie od tego, nadal pozostanę w pobliżu, aby ukończyć Braking Point 3.

Czy gry F1 potrzebują co roku nowej wersji? Prawdopodobnie nie. Ale ten statek już odpłynął. Chociaż F1 25 jest pierwszą grą z serii, która obsługuje Path Tracing, jej niebotycznie wysokie wymagania sprawiają, że jest ona niedostępna dla większości graczy. Podsumowując, proszę rozważyć wypróbowanie tej gry, jeśli jesteś fanem Formuły 1 i chcesz doświadczyć tego sportu w zupełnie nowym formacie. Czy warto kupić grę, jeśli posiadają już Państwo F1 24? To zależy wyłącznie od tego, jak bardzo jest się fanem F1.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 05 > Moje doświadczenie z F1 25 jako nowicjusza w grach wyścigowych
Anil Ganti, 2025-05-28 (Update: 2025-05-28)