The Simpsons: Hit and Run, wydana w 2003 roku, przez lata zyskała kultową rzeszę fanów, a liczne modyfikacje regularnie tchnęły nowe życie w ten liczący sobie już dwie dekady tytuł wydany na PlayStation 2, Xbox, GameCube i PC.
Gra, opracowana przez Radical Entertainment, czerpała inspirację z Grand Theft Auto III, o czym świadczy jej jazda oparta na misjach, eksploracja Springfield w półotwartym świecie oraz klasyczny satyryczny humor i żarty z The Simpsons.
The Simpsons: Hit and Run, mimo że była adaptacją gry opartą na serialu, zdobyła powszechne zaskoczenie i rzesze fanów, które trwają do 2025 roku. Gra zdobyła 80 punktów na Metacritic. Jednak ze względu na trwające komplikacje związane z prawami, nigdy nie otrzymaliśmy kontynuacji The Simpsons: Hit and Run, ani reedycji na nowoczesnym sprzęcie.
To właśnie tutaj pełna pasji społeczność modderów wkracza na pierwszy plan, aby utrzymać dziedzictwo The Simpsons: Hit and Run przy życiu. Najnowsze osiągnięcia pochodzą od Slurm Team, dziewięcioosobowej grupy programistów-wolontariuszy, którzy ogłosili swój projekt 12 lipca 2019 roku, a teraz wydali demo Futurama: Hit and Run. Futurama: Hit and Run to mod całkowitej konwersji, który przenosi całe doświadczenie Hit and Run do uniwersum science-fiction Matta Groeninga.
Gra jest dostępna do pobrania za darmo na stronie Donut Team's Mod Bakery, ale wymaga legalnej kopii oryginalnej gry na PC oraz programu Lucas' Simpsons: Hit and Run Mod Launcher do zainstalowania gry.
Mod przekształca Springfield w skrupulatnie wierne odtworzenie Nowego Jorku w roku 3000, wraz z pneumatycznymi rurami, kanałami wypełnionymi mutantami i szczegółowymi modelami 3D zbudowanymi całkowicie od podstaw przez Slurm Team.
Demo oferuje obecnie cztery misje fabularne, jedną misję bonusową, pełną niestandardową ścieżkę dźwiękową, w tym ukochany motyw Futuramy, oraz dokładnie dziesięć pobocznych gagów, a jeden z nich jest rzekomo ukryty w demie.
Demo ujawnione 17 października szybko zyskało popularność w sieci, przyciągając nawet uwagę starszego projektanta gier w oryginalnym Hit and Run, Joe McGinna. W komentarzach na YouTube stwierdził on: "Jako główny projektant oryginalnej gry. Mogę tylko powiedzieć... to wygląda niesamowicie! Chcę w to zagrać"