McDonald's China rozpoczął swój Festiwal Środka Jesieni nową współpracą z Black Myth: Wukong, łącząc ofertę sieci fast food z chińską legendą poprzez limitowane pozycje w menułącząc ofertę sieci fast-food z mityczną chińską wiedzą poprzez limitowane pozycje menu i towary.
To partnerstwo, zgłoszone przez Daniela Ahmada na Xoddaje hołd monumentalnemu sukcesowi Black Myth: Wukong, który pojawił się na całym świecie w sierpniu 2024 roku i szybko wstrząsnął branżą gier, sprzedając się w 20 milionach egzemplarzy tylko w pierwszym miesiącu i prawie zdobywając nagrodę za najlepszą przygodę akcji na The Game Awards w grudniu 2024 roku.
Teraz, rok później, Game Science zapowiedziało swój najnowszy projekt w uniwersum Black Myth, znany jako Black Myth: Zhong Kuipodczas Gamescom 2025 Opening Night Live, skupiający się na bóstwie o tej samej nazwie, łapiącym duchy. McDonald's wykorzystuje ten szum, łącząc chińskie święta z motywami Wukonga.
Począwszy od połowy września 2024 roku, plakaty promocyjne przedstawiające Sun Wukonga, znanego również jako Małpi Król, zalały media społecznościowe. Wybrane franczyzy McDonald's w Chinach zostały przyozdobione dekoracjami z motywem Wukonga, w tym czerwonymi latarniami, a także sklepami pop-up z haftowanymi torbami, koszulkami, broszkami i aksamitnym szlafrokiem ozdobionym Małpim Królem balansującym burgerem na głowie.
Menu McDonald's urozmaicono o klasyczne pozycje, w tym Cheese Double Beef Black Gold Mooncake, w którym wykorzystano czarną bułkę burgerową z sezamem. Inne pozycje obejmują Golden Crispy Chicken and Egg Mooncake, Crispy Shrimp Nuggets z Curly Fries i złotym sosem do maczania.
Pozycje w menu są wycenione na 2-4 USD lub 15-30 RMB, w zależności od regionalnych ofert i są dostępne tylko do końca Festiwalu Środka Jesieni. Co więcej, McDonald's China odnotował wzrost zamówień aplikacji w pierwszym tygodniu promocji.
Ekskluzywna chińska promocja Black Myth: Wukong McDonald's wywołała globalną zazdrość wśród fanów, a amerykańscy fani Wukonga twierdzą, że nigdy nie dostają "dobrych rzeczy w USA"
Black Myth W ukong wstrząsnął listą przebojów Steam z wynikiem 95,91% przytłaczająco pozytywnych recenzji z ponad 1,18 miliona recenzji na Steam. Gra osiągnęła rekordowy poziom 2,4 miliona jednoczesnych graczy 13 miesięcy temu i nadal ma średnią dzienną bazę jednoczesnych graczy wynoszącą około 30 000.