Google wprowadza nową funkcję nawigacji dla pojazdów z wbudowanym systemem Google: Live Lane Guidance. W oficjalnym poście na blogu https://blog.google/products/maps/polestar-live-lane-guidance/firma wyjaśnia swój cel - pomóc kierowcom "nawigować tak, jakby Mapy Google widziały drogę ich własnymi oczami" System monitoruje aktualny pas ruchu w czasie rzeczywistym i dostarcza na czas wizualne i dźwiękowe wskazówki, gdy konieczna jest zmiana pasa ruchu, pomagając kierowcom uniknąć pominięcia zjazdów lub zakrętów.
Kamera spotyka Gemini
Nowa funkcja łączy dane z kamery pojazdu ze sztuczną inteligencją Google Gemini. Korzystając z przedniej kamery, system wykrywa oznaczenia drogowe i znaki drogowe, a następnie dopasowuje te informacje do danych nawigacyjnych z Map Google. Na tej podstawie Live Lane Guidance dostarcza instrukcje dotyczące pasa ruchu za pośrednictwem wyświetlacza kierowcy i komunikatów głosowych.
Zaprojektowany z myślą o rzeczywistej jeździe, system okazuje się szczególnie pomocny w złożonych sytuacjach drogowych, takich jak wielopasmowe węzły autostradowe. Na przykład, jeśli kierowca znajduje się na lewym pasie, a zjazd zbliża się z prawej strony, sztuczna inteligencja wykrywa pozycję pojazdu i zapewnia wczesne ostrzeżenie o zmianie pasa. W idealnym przypadku pomaga to zapobiegać pośpiesznym zmianom pasa ruchu i pomijaniu zjazdów.
Polestar 4 na czele
Nowa funkcja Live Lane Guidance będzie początkowo dostępna wyłącznie w Polestar 4. W pełni elektryczny model szwedzko-chińskiego producenta działa w oparciu o Android Automotive - podstawę do integracji wbudowanych funkcji Google. Według Polestar, informacje Lane Guidance pojawiają się bezpośrednio na 10,2-calowym wyświetlaczu kierowcy. Wdrożenie rozpocznie się w Stanach Zjednoczonych i Szwecji, a następnie zostanie rozszerzone na dodatkowe rynki i modele pojazdów.
Sid Odedra, Head of UI/UX w Polestar, podkreśla wartość dodaną dla użytkowników w oficjalnym komunikacie prasowym https://media.polestar.com/us/en/media/pressreleases/694474:
"Live Lane Guidance kontynuuje ścieżkę strategii Polestar w zakresie UX zorientowanej na kierowcę, zmniejszając stres kierowcy i poprawiając bezpieczeństwo, sprawiając, że pominięte zjazdy i zmiany pasa ruchu w ostatniej chwili są znacznie mniejszym zmartwieniem"
Google planuje w przyszłości wprowadzić swoje oparte na sztucznej inteligencji wskazówki dotyczące pasa ruchu do większej liczby producentów samochodów. Oczekuje się, że z czasem funkcja ta wykroczy poza autostrady i będzie działać na innych rodzajach dróg - o ile pojazd obsługuje wbudowane Google.
Mieszane uczucia wśród fanów Polestar
Reakcje społeczności Polestar na Reddit były mieszane. Podczas gdy niektórzy użytkownicy opisują tę funkcję jako "obiecującą" i "praktyczną", inni kwestionują jej niezawodność. Biorąc pod uwagę niejednolite działanie oprogramowania i niespójną funkcjonalność Map Google w pojazdach Polestar, niektórzy obawiają się, że nowa funkcja może powodować więcej frustracji niż wygody.





