Notebookcheck Logo

Lei Jun chwali inżynierię Tesli Model Y po tym, jak Xiaomi przeanalizowało każdą jego część

Elektryczny SUV Xiaomi YU7. (Źródło zdjęcia: Xiaomi)
Elektryczny SUV Xiaomi YU7. (Źródło zdjęcia: Xiaomi)
Xiaomi podążyło teraz za Toyotą, demontując pojazd elektryczny Tesli, aby zbadać jego tajemnice inżynieryjne. Xiaomi wykorzystało rozbiórkę do stworzenia własnego YU7, który jest bezpośrednim konkurentem elektrycznych SUV-ów Tesli, takich jak Model Y czy Model X.
E-Mobility

Po Toyota po tym, jak Toyota rozebrała na części swojego poprzednika, Xiaomi kupiło kilka egzemplarzy Tesli Model Y z 2026 roku, aby zdemontować je i dowiedzieć się, co sprawia, że działają w okresie poprzedzającym premierę inauguracyjnego modelu YU7 elektrycznego SUV-a.

Według założyciela Xiaomi, Lei Juna, Model Y oferuje "wyjątkową" inżynierię, ale Xiaomi zbadało każdą część Modelu Y i udało mu się uzyskać najlepszy zasięg i odstępy między wnętrzami. Model Y został szkolony w kilku innych obszarach przez YU7, z debiutanckim elektrycznym SUV-em Xiaomi oferującym szybsze ładowanie, układ napędowy 800V i największą baterię w swojej kategorii, a wszystko to w cenie niższej niż Model Y w Chinach.

Tam Xiaomi YU7 oferuje większy zasięg po naładowaniu niż Tesla Model Y, z podstawowym modelem RWD ocenianym na 518 mil, w porównaniu do 446 mil Modelu Y RWD w tym samym cyklu CLTC, który Chiny wykorzystują do testowania zasięgu. Jest to o około jedną trzecią bardziej hojne niż szacunki EPA w USA, ale w porównaniu zasięgu jabłek do jabłek Model Y nadal przegrywa z YU7 pomimo wyższej ceny.

Xiaomi, które było znane głównie ze swoich telefonów i elektroniki domowej, takiej jak 4K Xiaomi TV Box, weszło na rynek pojazdów elektrycznych z sedanem SU7 w zeszłym roku i od tego czasu notuje zwycięstwa rynkowe. Pomimo braku integracji pionowej zarówno jako producent pojazdów elektrycznych, jak i akumulatorów, jak BYD, firma zdołała wykorzystać swoją znaczącą wiedzę i możliwości w zakresie produkcji urządzeń elektronicznych, aby stworzyć bardzo konkurencyjne modele pojazdów elektrycznych, które bezpośrednio konkurują z Model 3 i Model Y.

Jest również skierowany do pojazdów premium Tesli, takich jak Model S i Model S Plaid z SU7 Ultra i nadchodzącym YU7 GT wersja. Xiaomi nie jest jednak zadowolone z pokonania Tesli, ponieważ chce być również znaczącym graczem w branży motoryzacyjnej na najbardziej konkurencyjnym rynku samochodowym na świecie. Podobno planuje wypuścić EREV z mieszanym układem napędowym, który będzie wykorzystywał największy pakiet, jaki można znaleźć w pojeździe hybrydowym, nową baterię o pojemności 80 kWh CATL może wkrótce ogłosić, oferując wyjątkowy całkowity zasięg.

Źródło(a)

Xiaomi przez BI

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Lei Jun chwali inżynierię Tesli Model Y po tym, jak Xiaomi przeanalizowało każdą jego część
Daniel Zlatev, 2025-09-27 (Update: 2025-09-27)