Notebookcheck Logo

Krytyczny sukces Indiany Jonesa nie przełożył się na duże zyski, ponieważ Machine Games odnotowało 6% marży

Gra Indiana Jones and the Great Circle została powszechnie uznana za sukces zarówno przez graczy, jak i krytyków, gdy została wydana w grudniu 2024 roku (źródło obrazu: Machine Games)
Gra Indiana Jones and the Great Circle została powszechnie uznana za sukces zarówno przez graczy, jak i krytyków, gdy została wydana w grudniu 2024 roku (źródło obrazu: Machine Games)
Wiadomość ta pojawia się w czasie, gdy rentowność ma ogromne znaczenie dla większości studiów należących do Microsoftu, nawet jeśli fale zwolnień nadal wpływają na morale pracowników.
Game Releases Gaming Microsoft

Machine Games, szwedzkie studio stojące za serią Wolfenstein i niedawno docenionym przez krytyków Indiana Jones and the Great Circle, poinformowało o skromnej marży netto w wysokości 6% w 2024 roku.

Raport finansowy został odkryty przez Timur222 i udostępniony przez Dereka Stricklanda z TweakTown na X 20 lipca. Zgodnie z danymi finansowymi za rok 2024, Machine Games odnotowało sprzedaż netto w wysokości 44,325 mln USD i zysk netto w wysokości 2,679 mln USD.

rok 2024 był chudym rokiem dla studia Xbox, które było chwalone za niesamowity Ray-Tracing i wizualną dokładność w przedstawieniu Raiders of the Lost Ark w sekwencji wprowadzającej.

Jednak raport finansowy nie wskazuje dokładnie na sukces lub jego brak jakiegokolwiek konkretnego projektu lub gry opracowanej przez Machine Games. Wynika to z faktu, że Machine Games jest spółką zależną ZeniMax Media, która posiada wszystko pod parasolem Bethesdy, w tym Arkane, BGS, id Software i ZeniMax Online.

WkładIndiana Jones and the GreatCircle w przychody w raporcie finansowym za 2024 rok jest nieco niejasny, biorąc pod uwagę, że gra zadebiutowała na Xbox Game Pass pierwszego dnia, co ma tendencję do zmniejszania sprzedaży bezpośredniej. Według raportu, koszty operacyjne wyniosły 41,53 miliona dolarów, co pozostawia niewiele miejsca na zysk w branży, w której budżety deweloperskie mogą z łatwością przekroczyć 100 milionów dolarów.

Dla porównania, Machine Games osiągnęło szczytową sprzedaż netto w wysokości 49,1 miliona dolarów w 2021 roku, co oznacza, że rok 2024 był krokiem w dół pomimo dużej premiery AAA. 6-procentowa marża przychodów studia blednie w porównaniu z innymi gigantami branży, takimi jak Nintendo, które odnotowało 30-procentowy zysk z 11,6 miliarda dolarów przychodów w roku podatkowym 2024.

W związku z niedawnym zwolnieniem ponad 9 100 pracowników Microsoftu, można spodziewać się dalszych cięć. Marże liczą się bardziej niż kiedykolwiek, a presja na wielu deweloperów pracujących pod ramieniem Xbox Microsoftu prawdopodobnie rośnie, nawet gdy raporty wskazują, że dokonywane są porównania z bardziej dochodowym segmentem biznesowym Microsoft Azure.

Podczas gdy ZeniMax Media działa przy ograniczonej ingerencji ze strony Microsoftu, jeśli chodzi o prowadzenie ksiąg rachunkowych i decyzje kadrowe, anulowanie projektów i zamykanie studiów nieuchronnie spoczywa w rękach Xbox i Microsoftu, który od początku 2025 roku jest na stopie wojennej, aby zmaksymalizować rentowność.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Krytyczny sukces Indiany Jonesa nie przełożył się na duże zyski, ponieważ Machine Games odnotowało 6% marży
Rahim Amir Noorali, 2025-07-22 (Update: 2025-07-22)