W zeszłym miesiącu informowaliśmy o zestawie słuchawkowym VR typu barebone zbudowanym przez inżyniera DIY Daniela McKenzie, który udostępnił film na swoim kanale YouTube CNCDan. Headset nadawał się do użytku, ale istniał duży problem - miał tylko trzy stopnie swobody (3DoF), co oznacza, że śledzi patrzenie w górę i w dół, w lewo i w prawo oraz przechylanie głowy w lewo i w prawo.
Daniel nie widział potrzeby śledzenia pozycji (6 DoF), ponieważ zamierzał używać go tylko do wyścigów symulacyjnych, a 3 DoF były dla niego wystarczające. Jednak wiele osób uznało brak śledzenia pozycji za przeszkodę, wskazując na jego potrzebę nawet w wyścigach symulacyjnych.
W odpowiedzi na to Daniel podniósł poprzeczkę, aktualizując system. Nową wersję wyposażył w śledzenie zewnętrzne i kontrolery bezprzewodowe. W przypadku systemu śledzenia nie zaczynał od zera, zamiast tego wykorzystał zasoby z projektu open-source o nazwie HadesVR.
Dzięki nowej konfiguracji udało mu się zagrać w Beat Saber, choć nie obyło się bez problemów. Śledzenie pozycji kontrolerów nie było idealne, ponieważ używał tylko jednej kamery. Głowa i kontrolery również dryfowały w czasie, ponieważ opierały się również na jednostkach IMU.
Pierwsza wersja projektu była open source i ta również będzie. Jednak w chwili pisania tego tekstu Daniel nie przesłał niezbędnych zasobów na stronę GitHub choć zobowiązał się to zrobić. Jeśli są Państwo zainteresowani tą wersją, prosimy śledzić opis filmu w serwisie YouTube.
Źródło(a)
CNCDan (link powyżej)




