
Kompaktowa moc 4K dla streamerów i twórców - recenzja Elgato Game Capture 4K S
4K - Plug & Play.
Game Capture 4K S firmy Elgato okazuje się być inteligentnym, bezproblemowym narzędziem zarówno dla graczy, jak i twórców treści. Dzięki prawdziwej konfiguracji plug-and-play, płynnemu nagrywaniu 4K przy 60 klatkach na sekundę i imponującej wszechstronności, ta kompaktowa karta przechwytująca poradzi sobie ze wszystkim, od rozgrywki na konsoli po korzystanie z kamery internetowej DSLR lub digitalizację starych nagrań (jeśli dostępne jest HDMI).Christian Hintze (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Opublikowany 🇺🇸 🇩🇪 ...
Werdykt - Plug & Play
W naszych testach, kamera 4K S działała bez zarzutu od razu po wyjęciu z pudełka. Wprowadzona na rynek głównie z myślą o nagrywaniu gier w rozdzielczości 4K/60 klatek na sekundę, bez trudu radzi sobie również z wieloma innymi zadaniami - od używania lustrzanki cyfrowej jako kamery internetowej po nagrywanie prezentacji lub samouczków na pulpicie. Jakość obrazu jest imponująca, a strumień można łatwo zintegrować z konfiguracją wielu kamer za pomocą OBS lub podobnego oprogramowania.
Za
Przeciw
Karty przechwytujące są niezwykle wszechstronne. Większość osób będzie ich używać do nagrywania lub strumieniowania rozgrywki z urządzeń takich jak PS5, Xbox, Switch lub PC przez HDMI do Twitcha lub YouTube. Dzięki imponująco niskiemu opóźnieniu wynoszącemu zaledwie 30 ms, można nawet przesyłać strumieniowo gry z telefonu do telewizora i grać na dużym ekranie.
Poza grami, 4K S może digitalizować stare taśmy VHS (jeśli HDMI jest dostępne), zamieniać starsze kamery cyfrowe w kamery internetowe, nagrywać samouczki na pulpicie lub integrować wiele kamer w czasie rzeczywistym za pomocą OBS, vMix lub Wirecast.
Główna zaleta: korzystanie z zewnętrznej karty przechwytującej odciąża nagrywanie z komputera do gier, zwalniając zasoby systemowe i poprawiając wydajność w grze. Sygnał wideo nadal jest przesyłany do Państwa wyświetlacza przez złącze HDMI.
Specyfikacje
| Funkcja | Elgato Game Capture 4K S |
| Typ | Zewnętrzna karta przechwytująca |
| Połączenie | USB-C |
| Wejście/wyjście | HDMI |
| Rozdzielczość przechwytywania | 2160p60; 1440p60; 1080p120; 1080p60; 720p60; 576p; 480p |
| Przechwytywanie HDR10 | do 1080p60 |
| Rozdzielczość passthrough | do 2160p60; 1440p120; 1080p240 |
| HDR10 / VRR passthrough | do 2160p60 |
| Akcesoria | Kabel HDMI 2.0, kabel USB-C-to-C |
| Cena | $159,99 |
Podczas gdy wiele tańszych kart obsługuje 4K passthrough, ale nagrywa tylko w Full HD, 4K S może faktycznie nagrywać w 4K przy 60 fps - co uzasadnia jego wyższą cenę. Jeszcze droższy model 4K X oferuje HDMI 2.1 zamiast 2.0, umożliwiając jeszcze wyższe częstotliwości odświeżania (do 4K/144 Hz).
Obudowa i porty - HDMI 2.0 i USB-C
W pudełku
W zestawie otrzymują Państwo samą kartę przechwytującą, wysokiej jakości kabel HDMI 2.0 oraz kabel USB-C-to-C, dzięki czemu są Państwo od razu gotowi do pracy.
Brakuje jednak odpowiedniej instrukcji obsługi. Pudełko zawiera jedynie ikony szybkiej konfiguracji i link do pobrania (bez kodu QR). Na szczęście konfiguracja jest intuicyjna.
Oprogramowanie - Elgato Studio
Oprogramowanie nie jest niezbędne - 4K S działa doskonale z OBS lub innymi narzędziami do nagrywania.
Przy pierwszym uruchomieniu Elgato Studio oferuje aktualizację oprogramowania układowego, co jest przydatne, ale opcje nagrywania są ograniczone, nie można zmienić żadnych ustawień jakości. Przepływność w naszych testach 4K wahała się między 38-49 Mb/s, a liczba klatek na sekundę oscylowała wokół 55-56 fps. Sześciominutowy plik 4K zajmował około 1,18 GB.
Konfiguracja testowa - wiele scenariuszy
Przetestowaliśmy kamerę 4K S w kilku rzeczywistych sytuacjach:
- Używanie DSLR jako kamery internetowej: Podłączyliśmy naszą starą lustrzankę cyfrową Canon EOS 550D do kamery 4K S przez HDMI, aby używać jej jako kamery internetowej.
- Przechwytywanie obrazu z gier PC: Podłączyliśmy laptop do gier XMG Pro 16 do 4K S i nagraliśmy rozgrywkę z Cyberpunk 2077 w 4K. Drugi laptop został podłączony do karty przechwytującej przez USB-C, odpowiedzialnej za nagrywanie w aplikacji Elgato lub OBS. Przyjrzeliśmy się również opóźnieniom.
1. Używanie lustrzanki cyfrowej jako kamery internetowej
2. Przechwytywanie gier PC
Przechwytywanie gier również działało bez zarzutu, niezależnie od tego, czy nagrywaliśmy przez Elgato Studio, czy OBS. W naszym teście z grą Cyberpunk 2077 działającą w rozdzielczości 4K, nie zauważyliśmy żadnych opóźnień ani spadków klatek podczas przesyłania sygnału do zewnętrznego wyświetlacza - rozgrywka była całkowicie płynna i responsywna.
Wystąpiło niewielkie opóźnienie w podglądzie strumienia na komputerze nagrywającym, z przechwyconym kanałem opóźnionym o kilka klatek w stosunku do rozgrywki na żywo. Jest to jednak całkowicie normalne w przypadku większości konfiguracji przechwytywania i nie wpływa na jakość ani dokładność nagranego materiału.
Poniższy film przedstawia kilka przechwyconych scen rozgrywki w rozdzielczości 4K z gry Cyberpunk 2077. Po edycji materiał został przekonwertowany do formatu H.264, zmniejszając rozmiar pliku z około 2 GB do zaledwie 185 MB - dzięki czemu oryginalne nagranie wygląda jeszcze ostrzej i czyściej niż to, co widać tutaj.
Wnioski
Elgato 4K S to prosta, niezawodna i elastyczna karta przechwytująca, która zapewnia płynne nagrywanie 4K bez obciążania głównego komputera.
Przezroczystość
Wyboru urządzeń do recenzji dokonuje nasza redakcja. Próbka testowa została udostępniona autorowi przez producenta bezpłatnie do celów recenzji. Na tę recenzję nie miały wpływu osoby trzecie, a producent nie otrzymał kopii tej recenzji przed publikacją. Nie było obowiązku publikowania tej recenzji. Jako niezależna firma medialna, Notebookcheck nie podlega władzy producentów, sprzedawców detalicznych ani wydawców.

















