Kamingo oferuje zestaw do konwersji który przekształca "zwykłe" rowery bez silnika w rowery elektryczne. Wymaga to tylko trzech komponentów: jednostki sterującej, akumulatora i silnika. Instalacja całego systemu ma zająć mniej niż trzy minuty. Po zakończeniu, według producenta, wszystkie poszczególne elementy można zdemontować i ponownie zamontować w ciągu 10 sekund.
Jednostka sterująca ma zintegrowany wyświetlacz, który jest zamontowany na kierownicy. Dostarcza on informacji o poziomie naładowania baterii i umożliwia wybór trybów wspomagania, których są trzy: Standby, Assist i Cruise. W trybie czuwania rowerem można jeździć bez wspomagania silnika. Assist zapewnia wsparcie do prędkości maksymalnej 25 lub 32 km/h. Cruise umożliwia jazdę bez pedałowania, co nie jest dozwolone w niektórych krajach.
Bateria 266 Wh jest okrągła i zaprojektowana tak, aby pasowała do standardowych uchwytów na butelki z wodą i obiecuje ciągłą moc wyjściową 250 watów, z mocą szczytową 750 watów. Powinno to umożliwić rowerzystom łatwe pokonywanie stromych wzniesień. Co więcej, bateria pełni również funkcję power banku USB-C dla smartfonów lub innych kompatybilnych urządzeń. Moc wyjściowa ma wynosić 5 watów. Pełne naładowanie ma zająć trzy godziny.
Silnik jest zamontowany na sztycy podsiodłowej. Jest samoregulujący i automatycznie dostosowuje odległość do opony. Kamingo jest kompatybilny ze wszystkimi typami opon z wyjątkiem grubych opon MTB. Po wstępnej instalacji silnik można przymocować i odłączyć bez użycia narzędzi. Połączenie między silnikiem a dźwignią zmiany biegów można nawiązać za pomocą kabla lub pasma 2,4 GHz.
Cały system posiada certyfikat IP66, czyli ochronę przed wnikaniem pyłu i wody. Co więcej, silnik można zablokować przez Bluetooth, aby utrudnić kradzież. Wreszcie, Kamingo jest kompatybilny z iOS i Android.
Pomysł przekształcania rowerów w e-rowery nie jest całkowicie nowy, a kilku producentów ma już podobne pomysły. Kamingo ma na celu zaimponować szybkim montażem, kompaktowymi wymiarami i płynną obsługą silnika. System jest obecnie finansowany społecznościowo na Kickstarterze; super wczesna cena wynosi 349 USD, a system będzie później sprzedawany za 589 USD. Ponieważ jest to projekt crowdfundingowy, zwolennicy powinni pamiętać, że nie ma gwarancji, że produkt rzeczywiście trafi na rynek