Sirocco to kreatywna, darmowa gra MOBA opracowana przez Lunchbox Entertainment Inc., w której gracze biorą udział w bitwach morskich 5 na 5, inspirowanych uwielbianym modem Battleships z gry Warcraft 3. Na oryginalnej, niestandardowej mapie gracze wyposażali statki w unikalny sprzęt, ścierali się na morzu i dążyli do zatopienia baz wroga - formuła Sirocco została zaktualizowana o elementy roguelike i silny nacisk na koordynację zespołową. Rezultatem jest nowoczesna wersja kultowego klasyka, łącząca szybką akcję ze strategiczną głębią.
Choć Sirocco należy do gatunku MOBA, to zrywa z tradycyjnymi konwencjami. Nie ma tu ustalonych ról ani sztywnej mechaniki kontr - zamiast tego gracze mogą na bieżąco dostosowywać swoje umiejętności, co pozwala na dynamiczne zmiany strategii w trakcie meczu. Statki są wyposażone w automatycznie wystrzeliwaną broń, co przenosi nacisk rozgrywki z precyzyjnego celowania lub ostatniego uderzenia na inteligentne pozycjonowanie i ścisłą koordynację drużyny. Elementy Roguelike, takie jak losowo zdobywane "Loom Coils", dodają kolejną warstwę różnorodności. Te ulepszenia w meczu zapewniają aktywne lub pasywne efekty, dzięki czemu każda runda oferuje nowe możliwości taktyczne.
Uruchomienie wczesnego dostępu
Sirocco wystartowało we wczesnym dostępie 2 maja i jest dostępne do grania całkowicie za darmo. Według twórców, faza ta ma potrwać od 12 do 16 miesięcy, a gra pozostanie darmowa nawet po jej pełnej premierze.
Recenzje: Innowacyjne podejście, ale z niewielką głębią rozgrywki
Sirocco otrzymało do tej pory około 150 recenzji na Steamiez czego 80% jest pozytywnych. Według SteamDBgra osiągnęła już szczytową liczbę około 880 jednoczesnych graczy. Użytkownicy Steam chwalą ją za świeże podejście do gatunku MOBA, w szczególności za walkę morską i wolniejsze, bardziej zrelaksowane tempo - dzięki czemu gra jest mniej stresująca niż ciężkie gry, takie jak Dota2 lub League of Legends. Płynny stan wczesnego dostępu i przystępny model free-to-play są również często podkreślane jako pozytywy.
Z drugiej strony, Sirocco spotkało się z krytyką za brak głębi. Gracze uważają, że system broni i progresji jest zbyt prosty, z zaledwie dwoma slotami na broń i ograniczoną różnorodnością kompilacji - nie dorównując złożoności oferowanej przez oryginalny mod do Warcraft 3. Wiele decyzji podejmowanych w grze jest postrzeganych jako mało znaczące, co prowadzi do powtarzalności rozgrywki. Inne częste zarzuty dotyczą płytkiego samouczka, zaśmieconego interfejsu użytkownika i problemów technicznych, takich jak duże opóźnienia i spadki liczby klatek na sekundę.