Japan Engine Corporation (J-ENG) ogłosiła wczoraj w komunikacie prasowym, że z powodzeniem ukończyła budowę pierwszego na świecie dwupaliwowego silnika amoniakalnego. Dwupaliwowy silnik jest częścią projektu Next-Generation Ship Development w ramach Japan's Green Innovation Fund - inicjatywy mającej na celu pomoc branży żeglugowej w osiągnięciu neutralności węglowej do 2050 roku.
Zgodnie z komunikatem prasowym, silnik osiągnął znakomite wyniki w zakresie ochrony środowiska w oficjalnych testach. J-ENG twierdzi, że przy 100% obciążeniu przy 95% współspalaniu amoniaku, silnik osiągnął następujące wyniki w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami na olej ciężki:
- Ponad 90% redukcja emisji podtlenku azotu (N20)
- Ponad 50% redukcja emisji tlenków azotu (NOx)
- Praktycznie zerowa emisja niespalonego amoniaku
- Równoważna lub lepsza sprawność cieplna
J-ENG twierdzi, że osiągnięcie to jest wynikiem skrupulatnego, długoterminowego programu rozwoju, który obejmował ponad 1000 godzin testów na jednocylindrowym prototypie i 700 godzin na pełnowymiarowej wersji silnika. Nowy silnik został certyfikowany przez ClassNK po serii testów przeprowadzonych pod koniec sierpnia pod nadzorem Nippon Yusen Kaisya (NYK Line), Nihon Shipyard Co. Ltd. ltd. (NSY), Japan Marine United Corporation (JMU) i Nippon Kaiji Kyokai (ClassNK).
Silnik zostanie wysłany w październiku 2025 r. w celu instalacji na nowym AFMGC (Ammonia-Fueled Medium Gas Carrier), który jest obecnie w budowie. Statek ma zostać oddany do użytku komercyjnego do 2026 r., co będzie oznaczać wdrożenie pierwszego pełnowymiarowego silnika amoniakalnego. Aby sprostać przewidywanemu popytowi, J-ENG buduje nową fabrykę, aby rozszerzyć produkcję tych silników, a nowy zakład ma rozpocząć działalność w 2028 roku.
Przenośną elektrownię EcoFlow Delta 2 można kupić na Amazon za 479 USD.
Źródło(a)
Źródło zdjęcia: Bruno Hervas