W 2010 roku Steve Jobs wszedł na scenę, aby zaprezentować oryginalnego iPada, urządzenie, które obiecało "internet w twoich rękach"; a jednak przez 15 lat Meta opierała się pokusie posiadania natywnej aplikacji dla Instagrama na tym urządzeniu.
To w końcu zmienia się teraz wraz z uruchomieniem natywnego doświadczenia na dużym ekranie dla Instagrama na tablecie Apple. "Nareszcie jest!" - czytamy w komunikacie prasowym https://about.instagram.com/blog/announcements/instagram-for-ipad/i z pewnością nie spieszyli się z tym.
Nowa aplikacja stawia Reels na pierwszym planie, czyniąc z niej "główny sposób, w jaki ludzie odkrywają i udostępniają zabawne treści" Po otwarciu aplikacji użytkownik jest przenoszony bezpośrednio do Reels, z historiami ułożonymi na górze. Menu zostało przesunięte w lewo, umożliwiając szybkie poruszanie się po interfejsie za pomocą kilku dotknięć.
Dostępna jest nowa karta Obserwowani, która dzieli konta obserwowane na platformie na trzy kategorie: Wszystkie, Znajomi i Najnowsze. Wszystkie pokazuje posty i rolki ze wszystkich obserwowanych kont, Znajomi filtruje te posty, aby pokazać treści z kont, które obserwują, a Najnowsze chronologicznie układa je w kolejności najnowszych postów.
Nowy interfejs został zaprojektowany tak, aby "ułatwić nadrabianie zaległości w wiadomościach i powiadomieniach dzięki układom wyświetlającym obie karty" Na przykład podczas oglądania Reels komentarze będą wyświetlane z boku bez zmiany rozmiaru wideo. Przeprojektowana aplikacja jest udostępniana użytkownikom na całym świecie w sklepie Apple'App Store.
Jest to druga znacząca aplikacja Meta, która została poddana obróbce na dużym ekranie po WhatsApp, którą uruchomił dla iPada kilka miesięcy temu.