Notebookcheck Logo

Honda dąży do zmniejszenia masy akumulatorów półprzewodnikowych o 50% w pojazdach elektrycznych przeznaczonych na rynek masowy

Honda przewiduje platformy EV z akumulatorami półprzewodnikowymi (zdjęcie: Acura)
Honda przewiduje platformy EV z akumulatorami półprzewodnikowymi (zdjęcie: Acura)
Honda jest na dobrej drodze do rozpoczęcia pilotażowej produkcji akumulatorów półprzewodnikowych i ujawniła, w jaki sposób planuje wykorzystać zalety, jakie przynoszą akumulatory półprzewodnikowe. Może podwoić zasięg pojazdów zbudowanych na istniejącej platformie EV lub umieścić mniejsze pakiety w nowych pojazdach elektrycznych przeznaczonych na rynek masowy.
E-Mobility

W ubiegłym roku Honda ogłosiła, że "zbuduje linię demonstracyjną do produkcji akumulatorów półprzewodnikowych z inwestycją około 43 miliardów jenów i jeszcze bardziej przyspieszy badania, aby rozpocząć produkcję demonstracyjną wiosną 2024 r." w ramach programu o wartości 40 miliardów dolarów 40 mld USD strategii elektryfikacji portfela.

Pilotażowa produkcja baterii półprzewodnikowych wydaje się postępować zgodnie z planem, ponieważ kierownictwo Hondy niedawno udzieliło wywiadu, aby potwierdzić swoje plany dotyczące pojazdów elektrycznych zasilanych ogniwami z elektrolitem półprzewodnikowym. W przeciwieństwie do amerykańskich producentów samochodów, którzy bezpośrednio zastosowali swoje podejście "większy jest lepszy" do pojazdów elektrycznych, co doprowadziło do 200 kWh Hummer EV lub Escalade IQhonda uważa odwrotne podejście za optymalne.

Zasadniczo odpowiedzią na niepokój związany z zasięgiem nie jest więcej baterii, ale lepszy dostęp do ładowania. Niekoniecznie potrzebne są pojazdy BEV o zasięgu 600 mil, jeśli ładowanie jest bardziej dostępne. A technologia będzie nadal ulepszana. Ogłosiliśmy już, że jesteśmy na etapie weryfikacji koncepcji z ogniwami półprzewodnikowymi, które mogą potencjalnie zmniejszyć wagę i zwiększyć zasięg pojazdu.

Zgodnie z wewnętrznymi testami Hondy, wzrost gęstości energii, jaki przyniesie technologia akumulatorów półprzewodnikowych, pozwoli na zmniejszenie masy zestawu akumulatorów o 50%. "Po prostu gęstość energii zostałaby podwojona. Tak więc ta sama energia, ta sama objętość i o połowę mniejsza waga" - mówi Shinji Aoyama, szef strategii Hondy w zakresie pojazdów elektrycznych.

Jeśli chodzi o to, w jaki sposób Honda planuje skorzystać z całej tej lekkości akumulatorów półprzewodnikowych, pan Ayoma poinformował, że "kiedy wprowadzimy wszystkie akumulatory półprzewodnikowe, być może w tym czasie możemy podwoić objętość energii w tym samym samochodzie", odnosząc się do istniejącej platformy EV i planowanych modeli, takich jak Acura ZDX.

Przyszłość należy jednak do pojazdów elektrycznych na rynek masowy, które będą mniejsze i tańsze niż obecne modele dla pierwszych użytkowników, takie jak nadchodzący Tesla Model 2.

Honda również przygotowuje się na tę erę, a Shinji Aoyama dodał, że "kiedy opracujemy coś nowego, zastosujemy mniejszą obudowę baterii dla tego produktu", odnosząc się do elastyczności projektowania pojazdów elektrycznych, jaką zapewniają akumulatory półprzewodnikowe.

Złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem można kupić na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 08 > Honda dąży do zmniejszenia masy akumulatorów półprzewodnikowych o 50% w pojazdach elektrycznych przeznaczonych na rynek masowy
Daniel Zlatev, 2023-08-23 (Update: 2023-08-23)