Kultowa seria snowboardowa SSX otrzymała słodko-gorzki przebłysk tego, co mogło być, gdy w sieci pojawiły się najnowsze grafiki koncepcyjne z SSX Project Gravity. Projekt, który miał być duchowym następcą SSX, opracowany przez Supernatural Studios, został anulowany.
Były członek zespołu i dyrektor artystyczny Gordon Wang udostępnił grafikę koncepcyjną na ArtStation kilka dni temu, zatytułowaną "Undisclosed Action Adventure Racing", prezentując ambitną wizję projektu, z emocjonującą jazdą na snowboardzie wypełnioną futurystycznymi elementami, które stanowiły hołd dla oryginalnych gier SSX.
Grafika koncepcyjna zawierała mieszankę ilustracji i zrzutów ekranu w silniku, prototypowanych w Unreal Engine 5. Przedstawiały one alpejskie szczyty i przełamujące grawitację stoki, wraz z szynami do grindowania.
Seria SSX zdominowała gatunek snowboardowy w 2000 roku pod marką EA Sports Big firmy Electronic Arts, która rozpoczęła się wraz z wydaniem SSX w 2000 roku i osiągnęła szczyt dzięki ulubieńcom fanów, takim jak SSX Tricky w 2001 roku i SSX 3 w 2003 roku. Według doniesień, seria sprzedała się w ponad 3 milionach egzemplarzy i zdobyła liczne nagrody, a także pochwały za skomplikowaną mechanikę, niezapomnianą obsadę postaci i chwytliwą ścieżkę dźwiękową.
Po siedmioletniej przerwie EA ponownie uruchomiło serię w 2012 roku z SSX na Xbox 360 i PlayStation 3, opracowanym przez EA Canada, który wprowadził tryby eksploracji. Gra otrzymała ogólnie pozytywną ocenę Metacritic na poziomie 82, ale nie doczekała się żadnych kontynuacji, pozostawiając IP w stanie uśpienia przez ponad dekadę.
Od tego czasu nie widzieliśmy żadnych nowych tytułów SSX, z próbami takimi jak Steep Ubisoftu, wydany w 2016 roku, częściowo drapiąc swędzenie bardziej realistyczną rozgrywką niż charakterystycznym dla SSXzręcznościowym klimatem.
Project Gravity miał ożywić grę dzięki usłudze na żywo, darmowej grze wieloosobowej. Projekt nosił nazwę kodową Supernatural Studios i został opublikowany przez 2K. Współtwórcy SSX, Steve Rechtschaffner i Larry LaPierre, założyli Supernatural Studios w 2020 roku, gromadząc większość oryginalnego talentu gry i opisali grę jako "arkadową, niesamowitą, bardzo przystępną, konkurencyjną i zabawną grę"
Prace nad projektem trwały aż do jego nagłego anulowania w lutym 2024 roku, kiedy to EA wycofało wsparcie w obliczu wyzwań branżowych, takich jak zwolnienia i brak funduszy.