Garmin sprzedaje Instinct 3 już od kilku miesięcy (obecnie 449 USD na Amazon). Podczas gdy smartwatch zadebiutował wraz z Instinct E w styczniugarmin następnie wypuścił na rynek Instinct 3 Tactical Edition w kwietniu. Z jakiegoś powodu firma powróciła do Instinct Crossover, prawie trzy lata po premierze smartwatcha początkowej premiery.
W rzeczywistości członek serii Instinct 2, Instinct Crossover był dostępny z wyświetlaczami Memory in Pixel (MiP) od czasu jego premiery. Chociaż wyświetlacze MiP zapewniają doskonałą widoczność w świetle słonecznym i energooszczędność, brakuje im kontrastu, żywości lub gęstości pikseli alternatyw AMOLED lub IPS. Biorąc pod uwagę, że większość nowoczesnych smartwatchy opiera się na wyświetlaczach AMOLED,
Teraz odświeżył zwykły Instinct Crossover z opcją wyświetlacza AMOLED, którą firma reklamuje w następujący sposób:
Od dnia na szlaku turystycznym po noc w mieście, Instinct Crossover AMOLED oferuje to, co najlepsze z obu światów. Dzięki tradycyjnym analogowym wskazówkom podświetlonym na jeszcze jaśniejszym wyświetlaczu, poszukiwacze przygód mogą uzyskać wyrafinowany wygląd bez poświęcania trwałości, której potrzebują podczas realizowania swoich pasji.
Niestety, przejście z MiP na AMOLED skraca oficjalne szacunki dotyczące żywotności baterii o połowę z 28 dni do 14 dni lub zaledwie 5 dni przy włączonej funkcji zawsze włączonego wyświetlacza. Co więcej, Instinct Crossover AMOLED dodaje wielozakresową obsługę GPS, zachowując jednocześnie funkcje zwykłego Instinct Crossover. Wbudowana pamięć wzrasta również z 64 MB do 4 GB, a na dokładkę dodano Garmin Share, Garmin Passcode i Red Shift Mode.
Instinct Crossover AMOLED jest dostępny w kolorach Bronze/Sunburst i Charcoal w cenie 649,99 USD. Dla porównania, stanowi to wzrost o 250 USD w stosunku do standardowego Instinct Crossover. Nawiasem mówiąc, Garmin zaktualizował również Instinct Crossover Tactical Edition, którego pełne szczegóły opisaliśmy osobno.