Notebookcheck Logo

Garmin: Sukces i rozwój dzięki nowym urządzeniom wearables

Firma Garmin przedstawiła pozytywne dane biznesowe. (obraz symboliczny, źródło obrazu: Garmin)
Firma Garmin przedstawiła pozytywne dane biznesowe. (obraz symboliczny, źródło obrazu: Garmin)
Firma Garmin ma ugruntowaną pozycję na rynku smartwatchów dzięki swoim licznym smartwatchom, a także innym produktom, i wydaje się odnosić sukcesy również w tej dziedzinie. Firma osiągnęła znaczny wzrost we wszystkich obszarach, przynajmniej pod względem przychodów, jak pokazują ostatnie dane.
Business Wearable Smartwatch

Garmin jest firmą o bardzo szerokiej pozycji, a jej produkty są często przedmiotem raportów raportów i recenzji tutaj w Notebookcheck. To powiedziawszy, Garmin właśnie opublikował swoje dane finansowe za drugi kwartał 2025 roku (PDF). Według tych danych firma miała bardzo dobry kwartał. Porównania danych kwartalnych odnoszą się do tego samego kwartału poprzedniego roku.

W porównaniu z tym samym kwartałem 2024 r. przychody wzrosły o imponujące 20% do 1,81 mld USD. Zysk brutto wzrósł z 57,3 do 58,8%, a marża zysku operacyjnego z 22,7 do 26%. Zysk operacyjny reprezentuje zysk z podstawowej działalności biznesowej firmy, z wyłączeniem odsetek lub dochodów specjalnych. Zysk operacyjny w minionym kwartale wyniósł 472,3 mln USD. Dla porównania, Apple odnotował 28,20 miliarda dolarów zysku operacyjnego (PDF). Być może to niesprawiedliwe porównanie, ale Apple jest również producentem urządzeń do noszenia. Zepp Health osiągnął przychód w wysokości 59,4 mln USD w drugim kwartale 2025 r. , co stanowi ogromny wzrost o 46,2% w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku, znacznie przewyższając procentowo firmę Garmin.

Garmin dzieli swoją działalność na pięć podkategorii: Fitness, Outdoor, Lotnictwo, Marine i Auto OEM. Oznacza to, że Garmin nie dzieli swoich segmentów biznesowych na kategorie urządzeń. Na przykład różne modele smartwatchów są wymienione w różnych kategoriach. Smartwatche Forerunner są skategoryzowane w segmencie Fitness , podczas gdy urządzenia do noszenia Instinct są skategoryzowane w segmencie Outdoor , co utrudnia określenie faktycznego rozwoju biznesu smartwatchów jako całości. W raporcie rocznym podkreślono jednak silny wzrost w segmencie urządzeń ubieralnych. Wszystkie segmenty wzrosły rok do roku, przy czym segment Fitness był liderem ze sprzedażą netto na poziomie około 605 milionów dolarów.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > Garmin: Sukces i rozwój dzięki nowym urządzeniom wearables
Silvio Werner, 2025-08-17 (Update: 2025-08-17)