Notebookcheck Logo

Federalne dotacje na pojazdy elektryczne i baterie mogą kosztować 575 mld USD więcej niż wynosi budżet, ponieważ mnożą się odbiorcy ulg podatkowych

Bazowy Model 3 i Model Y mogą wkrótce stracić ulgę podatkową (wizerunek: Tesla)
Bazowy Model 3 i Model Y mogą wkrótce stracić ulgę podatkową (wizerunek: Tesla)
Nowa analiza finansowa twierdzi, że rząd mógł trzykrotnie zaniżyć 10-letni koszt dotacji na zieloną energię w ustawie o redukcji inflacji. Nie tylko ulgi podatkowe dla samochodów elektrycznych mogą wynieść 379 miliardów dolarów więcej niż planowano, ale również dotacje do produkcji akumulatorów wyniosą 196 miliardów dolarów więcej niż reklamowane wydatki.
E-Mobility

Nowa analiza zachęt do korzystania z zielonej energii zawartych w ustawie o redukcji inflacji https://www.notebookcheck.net/First-US-4-000-tax-credit-for-used-electric-car-purchase-passes-but-new-Teslas-don-t-qualify-for-the-larger-7-500-rebate.639565.0.html pokazuje, że IRA może być ofiarą własnego sukcesu i sprawia, że ostateczne wytyczne Skarbu dotyczące tego, które baterie i pojazdy elektryczne będą się kwalifikować tym ważniejsze do wysłuchania. Według obliczeń Goldman Sachs, same nowe wydatki na ulgi podatkowe dla pojazdów elektrycznych kosztowałyby o 379 mld USD więcej niż przewidywała IRA. Dotacja w wysokości 35 centów za kWh pojemności baterii made-in-US obciążyłaby amerykańskiego podatnika również o 196,5 miliarda dolarów więcej niż przewidywano, jak podaje analityk Mercatus Center Christine McDaniel.

Całkowity koszt wprowadzonych przez ustawę o redukcji inflacji zachęt do produkcji i transportu zielonej energii wyniósłby 1,2 biliona dolarów do 2032 roku, kiedy wygasną ulgi podatkowe, twierdzi Goldman. Stanowi to wyraźny kontrast z własnymi szacunkami rządu na poziomie 391 mld dolarów.

Kiedy przepisy IRA zostały uchwalone, szybko pojawiły się globalne głosy przeciwko nieuczciwym praktykom konkurencji ze strony zainteresowanych stron w Europie, Japonii czy Korei. Europa rozważała nawet pozwanie USA za złamanie zasad WTO, zabraniających bezpośrednich subsydiów rządowych, które stawiają innych członków w niekorzystnej sytuacji. Departament Skarbu odłożył więc ostateczne wytyczne dotyczące zaopatrzenia w baterie i surowce, aby przeanalizować wkład wszystkich zainteresowanych stron, zarówno zagranicznych, jak i krajowych.

W międzyczasie jednak pozwolił, aby nawet samochody z chińskimi bateriami, takimi jak CATL's LFP cells w standardowym zakresie Model 3 lub Model Y, mogły kwalifikować się do pełnej ulgi podatkowej w wysokości 7 500 dolarów. To skłoniło senatora Joe Manchina do wprowadzenia ustawy "American Vehicle Security Act która prosi, aby duch oryginalnych wymagań IRA dotyczących dotacji został zachowany do litery.

Ministerstwo Skarbu będzie miało ostateczną opinię w przyszłym tygodniu i może potwierdzić, że tylko baterie made-in-US, zmontowane z surowców pochodzących z krajów, z którymi USA ma umowę o wolnym handlu, będą się kwalifikować. To wyklucza Chiny, więc Tesla ostrzega, że gdy Skarb Państwa opublikuje swoje wytyczne dotyczące kwalifikowalności dotacji, bazowe Model 3 i Model Y mogą stracić swoje 7 500 USD ulgi podatkowej prawa.

Analiza Goldman Sachs przytacza jednak dokładnie niedopatrzenia, takie jak rozszerzona kwalifikowalność pojazdów, jako powód, dla którego kredyt podatkowy IRA może być trzykrotnie przekroczony w budżecie, gdy wygaśnie. Co więcej, zachęty dla fabryk baterii sprawiają, że firmy takie jak Volkswagen zamieniają swoje europejskie plany na Amerykę Północnązwabione możliwością otrzymania 10 mld USD dotacji. LG również wziął swój 6,4 mld dolarów Arizona fabryki baterii z zamrażarkii powiedział, że będzie tam produkował ogniwa LFP i 4680. Ford dostanie 1,5 mld dolarów rocznie na własną fabrykę baterii również na ziemi amerykańskiej, ponieważ CATL zapewni know-how i sprzęt.

Nawet Tesla przygotowuje się do korzystania w dużej mierze z rządowych largesse poza sprzedaży EV, i dostanie co najmniej $ 3,5 mld rocznie dla jego 100 GWh 4680 ekspansji fabryki komórek w Giga Nevada. Wszystkie te dodatkowe wydatki są już spearheading przejście do pojazdów elektrycznych i przyciąga miliardy inwestycji baterii, które mogły pójść gdzie indziej, ale może przyjść na większy koszt niż rząd USA pierwotnie budżetowane dla.

Pobierz Tesla Motors 24' Cable Wall Connector na Amazon

Źródło(-a)

WSJ (paywall)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 03 > Federalne dotacje na pojazdy elektryczne i baterie mogą kosztować 575 mld USD więcej niż wynosi budżet, ponieważ mnożą się odbiorcy ulg podatkowych
Daniel Zlatev, 2023-03-27 (Update: 2023-03-27)