Po tygodniach zwiastunów, OnePlus w końcu uruchomił 13T w Chinach w zeszłym miesiącu jako wejście do coraz bardziej popularnej listy kompaktowych telefonów premium. Od tego czasu OnePlus 13T sprzedaje się niesamowicie dobrze, co zdecydowanie wskazuje na potencjał tego rynku.
Jak ujawnił Louis Lee, prezes OnePlus China, OnePlus 13T odniósł wyjątkowy sukces sprzedażowy w momencie premiery, a firma sprzedała kompaktowy telefon o wartości 200 000 000 CNY (27,5 mln USD) w zaledwie dziesięć minut. Co ważne, dyrektor twierdził również, że 13T sprzedał się lepiej od wszystkich swoich odpowiedników w podobnej cenie, a także ustanowił rekord firmy pod względem największej liczby zamówień w przedsprzedaży offline.
Podczas gdy OnePlus 13T jest wyceniany niżej niż większość innych flagowców w Chinach - jest sprzedawany za 2899 CNY w porównaniu z sugerowaną ceną detaliczną Xiaomi 15 wynoszącą 4499 CNY - jego imponujące wyniki sprzedaży wskazują na znaczne zainteresowanie kompaktowymi telefonami premium. Przynajmniej na rynku chińskim. Producenci OEM również dostrzegają tę szansę, oferując urządzenia takie jak Vivo X200 Pro mini, OPPO Find X8si Xiaomi 15 wszystkie z nich są urządzeniami premium obecnej generacji o przekątnej około 6,3 cala.
Niektórzy mogą nie uważać 6,3-calowego urządzenia za naprawdę kompaktowe, ale zmiany w kierunku wyższego współczynnika wyświetlania i cieńszych ramek oznaczają, że nowoczesne 6,3-calowe urządzenia mają mniej więcej taki sam rozmiar jak znacznie "mniejsze" urządzenia w przeszłości. Na przykład 6,32-calowy 13T jest mniejszy niż 5,5-calowy Samsung Galaxy S6 Edge.
Niestety, ten niedawny nacisk na kompaktowe urządzenia nie przełożył się na rynek globalny i wydaje się ograniczać do Chin. Ani Vivo X200 Pro mini, ani OPPO Find X8s nie są w kolejce do globalnej premiery. OnePlus 13T jest podobny, ponieważ ma zostać wydany tylko w Indiach jako OnePlus 13S.
Miłośnicy mniejszych urządzeń premium Android poza Chinami pozostają obecnie ograniczeni do trzech urządzeń Google Pixel 9, Samsung Galaxy S25i Xiaomi 15(proszę kupić na Amazon). Chociaż można to uznać za niesprawiedliwe, należy pamiętać, że producenci OEM, tacy jak Asus i Sony, oferowali kompaktowe modele w niedawnej przeszłości, ale porzucili je - prawdopodobnie z powodu słabej sprzedaży. Dopóki fani kompaktowych flagowców nie zaczną głosować swoimi portfelami, opcje w tym segmencie rynku prawdopodobnie pozostaną ograniczone.