Kilka miesięcy temu media zostały pochłonięte przez marketingowy blitz firmy Slate Auto Jeffa Bezosa, obiecujący bezsensownego elektrycznego pickupa, który może przekształcić się w dwudrzwiowego SUV-a. Główną atrakcją była cena poniżej 20 000 USD, która teraz wydaje się być zdalnie niemożliwa dzięki nowej ustawie.
Ciężarówka Slate ma wejść do produkcji w 2026 roku, ale byłoby to za późno na ulgę podatkową w wysokości 7 500 USD, która przestanie obowiązywać we wrześniu 2025 roku. Prezydent Donald Trump podpisał ustawę o wydatkach na początku lipca, skutecznie kończąc federalną zachętę, która pomogła milionom Amerykanów stać się właścicielami pojazdów elektrycznych, a firmom takim jak Tesla i Rivian stać się przedsiębiorstwami wartymi wiele miliardów dolarów.
Slate Auto natychmiast zmieniło swoją stronę internetową, aby usunąć odniesienia do federalnej ulgi podatkowej dla pojazdów elektrycznych. Teraz jest napisane "Oczekiwana cena: Połowa lat dwudziestych"
Świeżo upieczony producent pojazdów elektrycznych nie ujawnił jeszcze kosztu swojego elektrycznego pickupa. Jednak firma poszła na łatwiznę, aby osiągnąć cenę początkową w połowie 20 000 USD, która miała spaść poniżej 20 000 USD dzięki uldze podatkowej.
Slate miałby trudności ze znalezieniem dalszych sposobów na obniżenie kosztów. Zmniejszenie rozmiaru baterii nie jest wykonalne, ponieważ podstawowy pakiet 52,7 kWh już teraz zapewnia raczej imponujące 150 mil. Prędkość ładowania również nie jest zbyt duża, osiągając 120 kW. Nie ma centralnego wyświetlacza do wyeliminowania.
Startup EV twierdzi, że zebrał ponad 100 000 rezerwacji w ciągu zaledwie dwóch tygodni. Ile z nich zamieni się w rzeczywiste dostawy bez federalnej ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne, dopiero się okaże.