W przyszłości seria Far Cry przejdzie dramatyczną zmianę, kładąc większy nacisk na rozgrywkę wieloosobową. Zostało to ogłoszone przez dyrektora generalnego Ubisoft Yves Guillemot podczas przemówienia na konferencji w Arabii Saudyjskiej w sierpniu 2025 r., jak donosi GameFile.
Guillemot nakreślił nową wizję Far Cry, stwierdzając: "Naszym celem w Far Cry jest tak naprawdę przeniesienie aspektów gry wieloosobowej, tak aby gracze mogli w nią grać przez długi czas"
Ubisoft odejdzie od kultowego doświadczenia Far Cry dla jednego gracza, w którym pojawiły się również elementy kooperacji w Far Cry 4 i kolejnych. Mając na uwadze komentarze Guillemota, Far Cry może zobaczyć podejście oparte na usługach na żywo, model, który był analizowany przez wielu graczy.
Według doniesień, Ubisoft pracuje obecnie nad Far Cry 7, odchodząc od starzejącego się silnika Dunia i przenosząc się do osobnej gry wieloosobowej osadzonej na pustkowiach Alaski. Jest to duży krok, biorąc pod uwagę, że silnik Dunia był wykorzystywany w wielu głównych odsłonach Far Cry od czasu Far Cry 2 w 2008 roku, wraz z technicznymi przeglądami na przestrzeni lat.
Co więcej, nowy raport z Nash Weedlenash Weedle, branżowy informator znany z doniesień Nintendo, ma teraz informacje na temat kolejnej odsłony Far Cry firmy Ubisoft. Według doniesień, Far Cry 7 ma zostać wydany w 2026 roku i pojawi się również na Nintendo Switch 2.
Far Cry 7 jest podobno opracowywany pod kryptonimem "Blackbird", podczas gdy Guillemot odnosi się do niezapowiedzianej strzelanki opartej na wydobyciu o kryptonimie "Maverick"
Nie wiadomo, jak strzelanka wydobywcza Far Cry poradzi sobie w obecnym klimacie gier. Kilka źródeł pracujących nad rozwojem Blackbird i Maverick nie jest pewnych, czy gra będzie w stanie wykorzystać franczyzę Far Cry lub zaoferować coś interesującego lub nowego.
Oprócz tego Guillemot ogłosił ujawnienie DLC Assassin's Creed Mirage opracowanego we współpracy z rządem saudyjskim, którego akcja ma rozgrywać się w IX-wiecznym Al-'Ula lub na Półwyspie Arabskim.
Zastanawiające jest jednak, w jaki sposób mechanika parkour w grze zostanie zaimplementowana w pustynnej scenerii, biorąc pod uwagę, że najbliższe historyczne miasta w IX-wiecznym Al-'Ula to Makkah, Medina, Jeddah i Yanbu, które mają znaczenie religijne w islamie i mogą okazać się kontrowersyjne w niektórych kręgach.