Strefy głębokiej pustyni przyjazne dla PvE
W centrum zmian znajduje się przeróbka Głębokiej Pustyni, stale resetującej się strefy gry końcowej o wysokiej nagrodzie. Obecnie cały region jest polem bitwy PvP o wysoką stawkę, przez co gracze skoncentrowani na PvE czują się odcięci. W nadchodzącej aktualizacji wybrane obszary zostaną oznaczone jako "Wojna częściowa (PvE)", umożliwiając graczom zbieranie cennych zasobów "T6" i eksplorację bez zagrożenia walką. Najgłębsze strefy, bogate w łupy z najwyższej półki, takie jak największe pola przypraw i wraki statków, pozostaną "Wojną zabójców (PvP)", zachowując ryzykowną rozgrywkę dla tych, którzy tego chcą.
Joel podkreślił, że choć zmiany te otworzą grę w większym stopniu na rozgrywkę solo, gracze solo nadal powinni spodziewać się grindu, ponieważ systemy są zbalansowane pod kątem gry grupowej.
Balansowanie pojazdów PvP: Przegląd ornitoptera
PvP nie pozostaje nietknięte. Główna bolączka, czyli uzbrojone w rakiety ornitoptery zwiadowcze, zostanie rozwiązana dzięki nowym poprawkom balansu:
- Zmniejszona manewrowość ornitopterów wyposażonych w rakiety
- Zwiększone wytwarzanie ciepła przez rakiety
- Thoptery wyposażone w stery strumieniowe staną się najszybsze, niezależnie od skrzydeł
- Wprowadzono nową wyrzutnię rakiet piechoty T5, aby usprawnić walkę ziemia-powietrze
Nadchodzą również inne aktualizacje związane z PvP, w tym poprawki liczników czasu odrodzenia, narzędzi do przechowywania pojazdów i skanerów ręcznych - wszystko to ma na celu zniechęcenie do nadużywania obecnych systemów i zachęcanie do inteligentniejszych potyczek.
Celem zespołu jest stworzenie pola bitwy "połączonych broni", na którym piechota, pojazdy i jednostki powietrzne mają odrębne i możliwe do skontrowania role, odpowiadając na kolejne obawy graczy dotyczące nijakiej gry końcowej na Głębokiej Pustyni, wypełnionej jedynie bitwami ornitopterów zwiadowczych i pozbawionej integracji jednostek naziemnych.
System Landsraad: Endgame Framework doczekał się ulepszeń
Landsraad, który służy jako polityczny i napędzający aktywność kręgosłup gry końcowej, również jest przedmiotem uwagi. Joel przyznał, że system ten ma obecnie pewne ograniczenia - proste oddawanie przedmiotów i prośby o crafting - ale podkreślił, że to dopiero początek. Landsraad będzie ewoluować wraz z nim:
- Bardziej zróżnicowane zadania, w tym lochy, kontrakty i być może rajdy
- Lepsze tempo, rozwiązujące kwestie takie jak gromadzenie zapasów i szybkie zwroty
- Mikronagrody wspierające graczy solo i w małych grupach
- Kontynuacja roli parasola dla całej zawartości gry końcowej
Zmiana w kierunku komunikacji bardziej skoncentrowanej na graczach
Ta aktualizacja jest następstwem fali opinii społeczności, które pojawiły się po Dune: Awakening AMA po premierze gry. Niektórzy gracze wyrazili frustrację z powodu niejasnych odpowiedzi i braku przejrzystości. Najnowszy komunikat dewelopera wydaje się być krokiem w kierunku bardziej otwartej i szczegółowej komunikacji, mającej na celu bezpośrednie odniesienie się do powszechnych obaw dotyczących dostępności gry końcowej i balansu rozgrywki.
Sytuacja nie jest wyjątkowa dla Dune: Awakening. Inne tytuły dostępne w ramach usługi na żywo, takie jak Anthem, Marvel's Avengers i New World, pokazały, jak ważne jest wczesne i częste reagowanie na opinie społeczności. Ostatnie oświadczenia Funcom sugerują uznanie tego faktu i chęć dostosowania gry w oparciu o opinie graczy. W miarę kontynuowania prac nad grą, uwaga wydaje się przesuwać w kierunku budowania bardziej opartych na współpracy relacji z bazą graczy. Cotygodniowe resety na Głębokiej Pustyni i nadchodzące ankiety wśród graczy pomogą kształtować przyszłe aktualizacje. Studio obiecuje ciągłe wsparcie zarówno w postaci darmowej, jak i płatnej zawartości, a także zobowiązanie do przejrzystości.