Notebookcheck Logo

Dune: Awakening - aktualizacja dodająca strefy PvE i przywracająca równowagę PvP

Funcom usłyszał graczy głośno i wyraźnie. Nadchodzą ogromne zmiany i ulepszenia w Dune: Awakening. (Źródło obrazu: Steam - edytowane)
Funcom usłyszał graczy głośno i wyraźnie. Nadchodzą ogromne zmiany i ulepszenia w Dune: Awakening. (Źródło obrazu: Steam - edytowane)
Dyrektor kreatywny Dune: Awakening przekazał dogłębną wiadomość, w której odniósł się do obaw związanych z końcową fazą gry, w szczególności z podziałem na PvE i PvP. W odpowiedzi na opinie graczy PvE, którzy czują się wykluczeni, Funcom obiecuje zmiany, które zapewnią wszystkim stylom gry dostęp do zawartości końcowej.

Strefy głębokiej pustyni przyjazne dla PvE

W centrum zmian znajduje się przeróbka Głębokiej Pustyni, stale resetującej się strefy gry końcowej o wysokiej nagrodzie. Obecnie cały region jest polem bitwy PvP o wysoką stawkę, przez co gracze skoncentrowani na PvE czują się odcięci. W nadchodzącej aktualizacji wybrane obszary zostaną oznaczone jako "Wojna częściowa (PvE)", umożliwiając graczom zbieranie cennych zasobów "T6" i eksplorację bez zagrożenia walką. Najgłębsze strefy, bogate w łupy z najwyższej półki, takie jak największe pola przypraw i wraki statków, pozostaną "Wojną zabójców (PvP)", zachowując ryzykowną rozgrywkę dla tych, którzy tego chcą.

Joel podkreślił, że choć zmiany te otworzą grę w większym stopniu na rozgrywkę solo, gracze solo nadal powinni spodziewać się grindu, ponieważ systemy są zbalansowane pod kątem gry grupowej.

"Naszym celem nie jest zmuszanie graczy PvE do interakcji z systemem PvP, którym mogą nie być zainteresowani" - Joel Bylos (Źródło obrazu: Steam)

Balansowanie pojazdów PvP: Przegląd ornitoptera

PvP nie pozostaje nietknięte. Główna bolączka, czyli uzbrojone w rakiety ornitoptery zwiadowcze, zostanie rozwiązana dzięki nowym poprawkom balansu:

  • Zmniejszona manewrowość ornitopterów wyposażonych w rakiety
  • Zwiększone wytwarzanie ciepła przez rakiety
  • Thoptery wyposażone w stery strumieniowe staną się najszybsze, niezależnie od skrzydeł
  • Wprowadzono nową wyrzutnię rakiet piechoty T5, aby usprawnić walkę ziemia-powietrze

Nadchodzą również inne aktualizacje związane z PvP, w tym poprawki liczników czasu odrodzenia, narzędzi do przechowywania pojazdów i skanerów ręcznych - wszystko to ma na celu zniechęcenie do nadużywania obecnych systemów i zachęcanie do inteligentniejszych potyczek.

Celem zespołu jest stworzenie pola bitwy "połączonych broni", na którym piechota, pojazdy i jednostki powietrzne mają odrębne i możliwe do skontrowania role, odpowiadając na kolejne obawy graczy dotyczące nijakiej gry końcowej na Głębokiej Pustyni, wypełnionej jedynie bitwami ornitopterów zwiadowczych i pozbawionej integracji jednostek naziemnych.

"Samo PvP ma wiele kwestii, którymi należy się zająć. Podejmujemy kroki... wraz z naszymi pierwszymi zmianami w ornitopterach zwiadowczych" - Joel Bylos (Źródło obrazu: Steam)
"Samo PvP ma wiele kwestii, którymi należy się zająć. Podejmujemy kroki... wraz z naszymi pierwszymi zmianami w ornitopterach zwiadowczych" - Joel Bylos (Źródło obrazu: Steam)

System Landsraad: Endgame Framework doczekał się ulepszeń

Landsraad, który służy jako polityczny i napędzający aktywność kręgosłup gry końcowej, również jest przedmiotem uwagi. Joel przyznał, że system ten ma obecnie pewne ograniczenia - proste oddawanie przedmiotów i prośby o crafting - ale podkreślił, że to dopiero początek. Landsraad będzie ewoluować wraz z nim:

  • Bardziej zróżnicowane zadania, w tym lochy, kontrakty i być może rajdy
  • Lepsze tempo, rozwiązujące kwestie takie jak gromadzenie zapasów i szybkie zwroty
  • Mikronagrody wspierające graczy solo i w małych grupach
  • Kontynuacja roli parasola dla całej zawartości gry końcowej
"Zadania, o których wykonanie poprosi Państwa Landsraad, będą coraz bardziej zróżnicowane, w miarę jak będziemy wzbogacać świat o kolejne treści i aktywności" - Joel Bylos (Źródło obrazu: Steam)
"Zadania, o których wykonanie poprosi Państwa Landsraad, będą coraz bardziej zróżnicowane, w miarę jak będziemy wzbogacać świat o kolejne treści i aktywności" - Joel Bylos (Źródło obrazu: Steam)

Zmiana w kierunku komunikacji bardziej skoncentrowanej na graczach

Ta aktualizacja jest następstwem fali opinii społeczności, które pojawiły się po Dune: Awakening AMA po premierze gry. Niektórzy gracze wyrazili frustrację z powodu niejasnych odpowiedzi i braku przejrzystości. Najnowszy komunikat dewelopera wydaje się być krokiem w kierunku bardziej otwartej i szczegółowej komunikacji, mającej na celu bezpośrednie odniesienie się do powszechnych obaw dotyczących dostępności gry końcowej i balansu rozgrywki.

Sytuacja nie jest wyjątkowa dla Dune: Awakening. Inne tytuły dostępne w ramach usługi na żywo, takie jak Anthem, Marvel's Avengers i New World, pokazały, jak ważne jest wczesne i częste reagowanie na opinie społeczności. Ostatnie oświadczenia Funcom sugerują uznanie tego faktu i chęć dostosowania gry w oparciu o opinie graczy. W miarę kontynuowania prac nad grą, uwaga wydaje się przesuwać w kierunku budowania bardziej opartych na współpracy relacji z bazą graczy. Cotygodniowe resety na Głębokiej Pustyni i nadchodzące ankiety wśród graczy pomogą kształtować przyszłe aktualizacje. Studio obiecuje ciągłe wsparcie zarówno w postaci darmowej, jak i płatnej zawartości, a także zobowiązanie do przejrzystości.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 06 > Dune: Awakening - aktualizacja dodająca strefy PvE i przywracająca równowagę PvP
Santiago Nino, 2025-06-24 (Update: 2025-06-25)